eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe. › Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
  • Data: 2013-11-28 11:26:37
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Pacz pan - do konca zycia zrobiles z siebie palacza - codzienna opieka nad
    >kotlem (tak wiem, napiszesz ze zasypujesz raz na tydzien), coroczny rytual
    >zwozenia i ukladania wegla, cotygodniowe przyjemne czyszczenie (maseczka
    >z sadzy gratis), a przy jednorazowej budowie systemu grzewczego przy ktorym
    >przez kolejne 30 lat nie ruszylbys palcem nie chcesz nic zrobic :D Jakims
    >wyjatkiem jestes. Lub po prostu odrzucasz fakt, ze zrobiles glupote zycia
    >skazujac sie na taki syf i niewygode.

    Zapewne zmartwię Cię ;) ale nie planuję palić węglem do końca życia ...
    Planuję po "zgodnie" kotła przejść na pompę ciepła ale raczej powietrzną ,
    ale czekam aż będą one dużo tańsze i będą miały dużo lepsze parametry.
    Czyszczenie kotła ? Wybrałem taki który ma proste poziome kanały i
    czyszczenie zajmuje max 5 minut i mogę wykonać to w białej koszuli ...
    Popiół ? Ma kolor biało-szary i nie jest zbytnio brudzący ...

    Czy głupotę ? Wątpie ...

    Jak budowali mi dom czyli 2010/2011 to oferty na pompę ciepła (gruntową)
    miałem na z tego co pamiętam nie niższe niż 60tys (pompa , kompletne
    wykonanie DZ , podłączenie , czyli kompleksowo).
    Niestety żadna firma nie chciała okazać się dobrym samarytaninem i sprzedać
    mi wszystko łącznie z kompleksowym wykonaniem DZ za 10-20tys ...
    Zapewne gdybym otrzymał taką ofertę to zapewne bym skorzystał ...
    Mam źródło ciepła które w tamtym czasie było najtańsze w zakupie i oferowało
    najniższy koszt uzyskania 1GJ przy stosunku do poniesionych kosztów ...
    Na ten sezon kupiłem miał do "testów" po 600zł za tonę i sądzę że na
    następny sezon całkowicie przejdę na miał i koszty uzyskania 1GJ jeszcze mi
    się zmniejszą ...

    Poprzedni sezon (chyba 7 miesięcy) zużyłem na CO+CWU około 2,7 tony
    ekogroszku "noname" za 700zł , czyli sezon kosztował mnie 1900zł.
    W domu średnio 22 stopnie.
    Szczerze mówiąc patrząc na koszty inwestycyjne jestem zadowolony z wyniku

    W tym roku mam nadzieję że uda mi się zejść z zużyciem i jeszcze ograniczyć
    koszty , bo częściowo mam miał po 600zł (23MJ) i ekogroszek (niby 26MJ) po
    800zł.
    Dodatkowo wymieniono mi sterownik na inny i działa on dużo lepiej niż
    poprzedni i sądzę że spalanie będzie przebiegało z wyższą sprawnością ...

    Ale jak kiedyś szlak trafi kocioł to następnego już nie kupię a kupię pompę
    ciepła ...

    >Teraz slabo ocieplony dom - zuzycie CO 20 tys kWh, CWU 4 tys kWh. Suma: 24
    >tys kWh. Koszt ogrzewania weglem: 3760 pln, koszt ogrzewania pompa ciepla:
    >2742 pln. Roznica: 1018 pln.

    Czemu ludzi wprowadzasz w błąd ?

    Stary dom na 99% będzie miał grzejniki ...
    Jaka pompa ciepła da tak wysoki COP przy takim domu jak będzie musiała grzać
    grzejniki do 60-70 stopni ?
    Poza tym taki dom to durszlak i nie ma szansy na pracę pompy tylko w II
    taryfie ...
    Pompy ciepła aby osiągnąć wysoką sprawność wymagają podłogówki i to dość
    gęsto ułożonej , aby temp. zasilania była jak najniższa ...