eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe. › Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Date: Thu, 28 Nov 2013 21:20:06 +0100

    news:4fb2449f-263e-4fe1-9779-d7027b29d6ec@googlegrou
    ps.com...

    > Gdzie w kamienicy jak ktoś ma 50m2 wstawi kocioł węglowy do co.

    W piwnicy, a nawet w mieszkaniu takie kotły z podajnikiem montowałem w
    kamienicach.
    Wyobraź sobie, że w szczególności w kamienicach izby są na tyle duże, a
    powierzchnie mieszkań rzędu nawet po 100-150m2
    Spokojnie ludzie stawiali ścianki z gips-kartonu tworząc niewielkie,
    wydzielone pomieszczenia dla kotła z podajnikiem. Kilka kotłów w takich
    właśnie warunkach uruchamiałem.

    > Widziałeś gdzieś kocioł węglowy o mocy 5kW do powieszenia na ścianie?

    "Kówa", a kto komu broni zamontować nawet kocioł 25kW, który przecież
    pracuje w cyklach praca/postój?
    Po prostu szybciej nagrzeje wodę i dłużej będzie wyłaczony.
    Poza tym na rynku są też dostępne kotły z podajnikami retortowymi o mocy
    10kW, w których można modulować moc od 3 do 10kW czy też kotły o mocy
    12kW, który moduluje moc od ok. 3 lub 5kW do 12kW.
    Dla przykładu takie kotły: Defro EKR 10kW, Heiztechnik HT Eko 10kW,
    Ogniwo Eko Plus 10kW , a 12kW to chyba każdy producent robi.