eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe. › Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
  • Data: 2013-11-29 14:22:40
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 29 Nov 2013 05:10:32 -0800 (PST), k...@g...com

    > Tam gdzie się pali w piecach kaflowych i tym podobnych wynalazkach z XVI wieku.

    Tu się nie zgodze. Te piece akurat spalają stosunkowo czysto, ponieważ mają
    dużo tlenu do czystego palenia (nie to co w piecu zasypowym palonym od dołu
    gdzie wszystko się kisi).

    > Jest jeszcze jeden problem. [...] Efektywność takiego pieca jest mała bo sporo
    > tego co się pali, czyli dymów i gazów palnych różnych idzie w pizdu w komin.

    Tu też się nie zgodzę i właśnie o tym pisałem wcześniej. Ja mam piec
    zasypowy, bez podajnika i obecnie (po blisko 10 latach kopcenia sic!)
    bardzo mało wyrzucam w komin związków palnych -- w tym węgla (sadzy), CO i
    CH. Wszystko to tylko dzięki zapaleniu zasypu od góry, podaniu dodatkowego
    powietrza od góry do wypalenia gazów. Da się to uzyskać w KAŻDYM
    przeciętnym "marketowym" piecu, trzeba tylko o tym wiedzieć i chcieć.
    Dlatego dziwię się, że ta metoda nie jest promowana przez urzędy. Może po
    prostu o tym nie wiedzą...

    --
    Pozdor Myjk