  • Data: 2016-11-25 10:29:23
    Temat: Re: Bieda-GWC z baniaka CWU
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-11-24 o 21:35, Borys Pogoreło pisze:

    > O ile czyścisz je regularnie.

    Rozumiem pytanie retoryczne.

    > Bez sensu przy WM, z dwóch powodów:
    >
    > 1. Przy każdym gotowaniu wyrzucasz z domu kilkaset m3 powietrza, które
    > musisz uzupełnić zimnym z zewnątrz. I wieje po plecach, bo obiad się
    > gotuje.

    Jak ktoś nie lubi po plecach to włącza obieg przez wymiennik.

    > 2. Wyrzucone ciepłe powietrze miało w sobie kilka złotych do odzyskania.
    > Jeśli często gotujesz, to kilkaset złotych rocznie się uzbiera.

    Nie przesadzajmy. Powietrze ma niskie ciepło właściwe, dużo go nie ucieknie

    > Bo jeśli ktoś potrzebuje osobnej opcji do otwierania okien, to nie wiem po
    > co mu WM. No chyba, że lubi to zrobić wiosną czy jesienią, tylko wtedy reku
    > i tak niewiele odzyska. Mi by się nie chciało biegać do sterowania za
    > każdym razem, gdy chcę otworzyć okna.

    Jak zwykle może tym sterować centrala alarmowa. A najbardziej się to
    przydaje w lecie wieczorem, gdy na zewnątrz jest chłodniej niż wewnątrz
    - dużo szybciej się schładza.

    > Podobnie z kominkiem - jeśli ktoś zamontował kominek z otwartym obiegiem,
    > który potrzebuje nadciśnienia, to nie wiem po co mu WM.

    Rozpalanie kominka z zamkniętą komorą

    > Tak swoją drogą to czy są jakieś sprytne centrale, które same wykrywają
    > otwarcie okien przy zmianie ciśnień?

    ?
    W wejście sterujące tą opcją możesz podłączyć dowolny układ sterujący.
    Może to robić nawet wtedy, gdy zaświecisz światło w kiblu :P

    --
    Pete