eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBlachodachówka - polska czy skandynawska - jaką kupić?Re: Blachodachówka - polska czy skandynawska - jaką kupić?
    From: "rrr." <d...@w...or>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Blachodachówka - polska czy skandynawska - jaką kupić?
    Date: Thu, 19 Nov 2009 13:41:17 +0100

    Użytkownik dan_ynx_ napisał:

    > myślę że jednak ceramika będzie zawsze lepsza od blachy a te 4 700 zł
    > przy ogólnej inwestycji ok. 400 - 500 tys. zł to kropelka, a mimo
    > wszystko połowa estetyki domu i jeden z najważniejszych elementów tegoż
    > domu.
    > Też miałem zaprojektowaną więźbę pod dachówkę ale odchudziłem ją.
    > Oszczędności było jednak trochę. Pewnie ok. 3 tys. zł by się uzbierało,
    > a jeśli ktoś robi etapami z bieżąco zarobionych pieniędzy to właśnie
    > brakuje tych 3 tys., 4,7 tys. ... ;)
    Oj brakuje, brakuje :). Jeszcze jedna sprawa blacha vs dachówka, ważny
    jest kształt dachu. IMHO im mniej skomplikowany dach tym różnica na
    korzyść blachy jest większa, przy pofikanych daszkach może się okazać,
    że odpadów blachy będzie na tyle dużo, że ich koszt zniweluje różnicę.
    Ale najlepsza metoda to policzyć. Wycenić kompletny dach z różnych
    materiałów i wtedy decydować.
    I ostatnie. W moim przypadku dachówkę wybrała żona, więc i tak dla mnie
    się opłaca, bo 3 czy 4 tysiące to tylko pieniądze, a święty spokój jest
    bezcenny :)

    pozdrawiam
    rafał