  • Data: 2010-09-20 09:02:32
    Temat: Re: Blokowanie inwestycji
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Budyń napisał:

    > nie wiem kto płaci :-) Jak sie buduje COS (moze miec 5km i wzdłóż milona
    > dzialek, i średnicy jak rura sieciowa) dla jednego odbiorcy mozna to
    > nazwac przyłączem. można to nie znaczy ze trzeba.

    Jezeli budujesz Ty - inwestor - 'doprowadzenie' wody i 'odprowadzenie'
    kanalizacji - do jednego domu, to jest to przylacz, natomiast jak ktos
    sie do tego podepnie i juz na tym czym beda wisaily wiecej niz jedno
    domostwo, to bedzie siec. Teraz to wlasnie przerabiam :-).

    Przylacz moze sfinansowac gmina, o ile ma na to srodki - najczesciej nie
    ma - albo mozesz sobie to wybudowac za wlasne, ale w porozumieniu z
    lokalnymi zakladami komunalnymi. Jak kogos potem do tego podepna, to
    mozesz wnioskowac, by Ci zwrocili czesc poniesionych nakladow, albo w
    jakis inny sposob sobie wnioskowac o ulgi takie czy owakie - np.
    zwolnienie z oplat za wode i odprowadzanie sciekow przez jakis tam okres...

    Jezeli juz z zalozenia ma tam byc podpiety wiecej niz jeden dom, to
    bedzie to siec i wg prawa rozbudowa sieci nalezy do obowiazkow gminy, a
    nie prywatnych inwestorow. Wowczas potrzebna jest pelna dokumentacja i
    pozwolenie na budowe - tego inwestor nie ma nawet mozliwosci zalatwic,
    bo to kompetencja gminy.

    Skoro zatem potrzebujesz miec wode na dzialce, gdzie budujesz dom, to:

    wystepujesz o warunki przylacza wod-kan do miejscowego zakladu wodociogow
    wystosowujesz pismo o wykonanie tegoz przylacza i jak Ci odpowiedza, ze
    ze wzgledu na brak srodkow nie moga, to wykonujesz sam za wlasne, ale
    wowczas jak wzrasta wartosc Twojej dzialki, to gmina nie ma prawa Ci
    naliczac np. oplat adiacenckich :-), bo sam pokryles koszty inwestycji.

    pozdr
    robercik-us