  • Data: 2010-07-25 14:06:23
    Temat: Re: Boiler czy wymiennik ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wylicz sobie to raz jeszcze :-)))

    Chyba nie jest tak różowo ;-)

    Znalazłem boiler kóry prawdopodobnie bym miał:

    http://allegro.pl/item1147165319_elektromet_mister_b
    ojler_elektryczny_80_z_grzalka.html

    Wychodzi że zużywa 1,5KW i potrzebuje 3 godzin aby nagrzać wodę do
    temp 55 stopni.

    Czyli wyszło mi że grzejąc wodę przez 6 godzin zużyłbym 9kW prądu.
    Czyli 270kW prądu.

    bardzo "optymistycznie" wyszło to 90zl , ale zapewne było by to ze
    100zł bo jedna godzina grzania codziennie była by w wyższej cenie ...

    Piec sądzę że będzie to Ogniwo Eko 15KW z nowoczesnym sterownikiem
    PID.

    Ja u siebie w mieszkaniu zużywam około 1,5 m3 ciepłej wody. Wiem że
    chyba dość mało ale staramy się bezsensu nie lać wody ;-)
    Ile więc zużyłbym powiedzmy ekogorszku miesiecznie w lato ? ;)