eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika. › Re: Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
    Date: Tue, 7 May 2024 01:55:52 -0500

    On 2024-05-06 04:44, Lisciasty wrote:

    > No to jak wiesz jaki masz system rozliczeń to po co pytasz?

    Pisalem czemu w inicjalnym poscie.

    > Tak, można też stopić sód ewentualnie parafinę, albo odparować wodę i
    > trzymać to w chmurze. Jak chcesz druciarstwo to można wymyślać wiele
    > sposobów :]

    > Tak z pewnością robienie akumulatora na 800 stopni to ekstra pomysł :P

    > No to wiesz w jakim systemie jesteś czy nie? :>

    Dopoki tauron nie zmieni zasad to wiem. Starczy aby robil rozliczenie
    dwa razy na rok i oddanie energii w lato a odebranie zima stanie sie
    niemozliwe.

    > Co znaczy zwykłemu domowi? Ja od 8 lat mam pompę ciepła i 10kW to było
    > akurat na styk jeśli chodzi o grzanie i zużycie normalne. A nawet klimy
    > nie mam. 10kW foto to teraz minimum socjalne a nie "dużo" :>
    > Dużo to jest tyle co mam teraz czyli 27. Ale dla mnie to akurat nie jest
    > dużo bo zjadam wszystko.

    Zaden dom nie potrzebuje ciagle 8kW energii poza sezonem grzewczym.
    Wiec w lato musisz oddac te energie aby w zime zuzywac te 4-6-10kW do
    grzania.

    Ergo: Nadwymiarowana fotowoltaika jest taka bo polega na buforowaniu
    rozliczen z siecia. Jak rozliczenia stana sie niekorzystne to caly
    biznes upada i jedyny pozytek z pv jest taki ze jak swieci to mozna sie
    schlodzic i lodowke zasilic. Bo reszta domu wiele pradu nie potrzebuje.

    --
    Lukasz