    From: Poldek <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Brak zasięgi - Wzmacniacz GSM
    Date: Thu, 27 Feb 2014 11:24:23 +0100

    TomcioPaluch wrote:
    > Witam
    > Znajomy poszukuje jakiegoś wzmacniacza gsm itp bo w ogole w domu nie ma
    > zasiegu. tzn jak stanie odpowiednio to jest, ale jest ogolnie tragedia.
    > Ma zamiar kupic jakis wzmacniacz gsm.
    > Ma dom ok 250 metrow.
    > Czy takie wzmacniacze cos daja ? Jak sie je instaluje i ile to kosztuje ??

    Najprościej będzie zainstalować telefon stacjonarny ze słuchawką
    bezprzewodową. Jeżeli chodzi o to, żeby koniecznie można było się do
    faceta dodzwonić na numer komórkowy, także wtedy, kiedy jest w domu, to
    może sobie zrobić przekierowanie z numeru komórkowego na stacjonarny
    "kiedy niedostępny". Jeżeli komórka wypadnie z zasięgu, to zadzwoni
    stacjonarny w domu.

    Drugie rozwiązanie - zakupić taki aparat telefoniczny (komórkę), który
    posiada gniazdo do podłączenia anteny zewnętrznej. Antenę postawić na
    parapecie/dachu i przychodząc do domu podłączać tel. do tej anteny.

    Wzmacniacze sygnału komórkowego oczywiście są, ale będzie to drogie,
    może działać, może nie działać. Ostatnio gdzieś czytałem, że UKE wziął
    się za ściganie tego typu urządzeń, ponieważ aby nadawać w paśmie
    komórkowym trzeba mieć koncesję i znać się na tym, a wzmacniacze GSM
    montowane metodą majsterkowicza sieją w eter zakłóceniami. Grożą za to
    mandaty.