  • Data: 2009-04-07 21:54:51
    Temat: Re: Brama garazowa kontra mostki cieplne...
    Od: "Mariusz" <m...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Jezeli BRAMA ma miec wymiar 250cm to mury musza byc o pare (nascie?)
    > cm wezsze. Tak naprawde to najpierw robisz otwor, a brame zrobia Ci
    > przeciez pod wymiar :) Koniecznie dociepl przynajmniej 2-3cm styro (ja
    > daje 5cm) "bok" porothermu (boki i gore tez!!), inaczej bedzie to
    > baaardzo duzy mostek cieplny :) No i pamietaj ze prowadnice bramy
    > musza byc przymocowane do muru, wiec przy zamawianiu nie podajesz
    > wymiarow swiatla (ocieplonego) tylko murow :)

    No wlasnie tak kombinuje, ze musi byc wiecej. Ale slupek miedzy bramami 25
    cm mam i mniej byc nie moze bo mechanizmy sie nie zmieszcza... Wiec musza
    pójsc na boki bramy w takim razie. Choc nie wiem czy te 2,5 swiatla to nie
    za duzo. Moze 2,4 by wystarczylo?

    > Tak czy siak zalecam docieplenie sufitu tego garazu, jezeli nad nim ma
    > byc sypialnia. Garaz i tak nie bedziesz chyba grzal do ~20st ? Garaz
    > to jeden wielki mostek tak wogole ;) Ja bede mial bramy 3,5 x 2,4 i
    > zamierzam grzac do 12 st max..

    No ja do 20 tez grzal nie bede, 12-15 to max. A styro jest w stropie nad
    garazem (10 cm).
    Niby pisza, ze dwie bramy generuja wiekszy mostek niz jedna duuuza, ale za
    to mniej wietrza i nie eksponja wszem i wobec co tam jeszcze mamy w tym
    garazu...

    --
    Mariusz