    From: a...@g...com
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Brama garazowa kontra mostki cieplne...
    Date: Mon, 13 Apr 2009 00:20:44 -0700 (PDT)

    On 12 Kwi, 23:41, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:
    > Po analizach i kombinacjach wymysliłem takie oto coś:

    IMHO za duzo kombinujesz, hormann jest drogi, a juz podnoszenie
    nadproza specjalnie dla niego to porabany pomysl ;-)

    [...]
    > chwili mam wysokośc garażu 232 cm to jak z tego wybrnąć? Podnieść nadproże o
    > te 2,5 cm?

    Nadproze garazowe jest zbrojone przede wszystkim dolem, a 2,5cm to
    standardowa otulina.. Podniesienie takiego nadproza to nie taka prosta
    sprawa - podciac go nie mozesz bo zbrojenie wyjdzie na wierzch i nie
    bedzie mialo otuliny, a brak otuliny to jak brak zbrojenia.. Trzeba
    "jakos" podtrzymac to co trzyma teraz nadproze, wyciac w calosci
    nadproze i wylac je wyzej... I robic to wszystko dla Hormanna ?? ;-)

    > 3. Jaki typ prowadzenia? Widze kilka różnych ale w czym do końca tkwi
    > różnica nie czaję. Widzę, że chodzi o wysokość w świetle wjazdu do wysokości
    > garazu, oraz o różne mechanizmy naciągowe. Ale który jest "najlepszy" albo
    > który dla mnie odpowiedni? (czy one różnią się np. kultura pracy - hałas?)

    > Czy ten szybszy napęd hormana jest głosniejszy? (chciałbym szybszy, ale
    > chciałbym też cichy)

    Naped kup sobie niezaleznie od bramy -> za b. dobrej klasy naped Came
    ja bede placil 1,2k pln / brame (z pilotem czterokanalowym zeby
    moznabylo nim obslugiwac obie bramy garazowe + wjazdowa + jeszcze
    cos ;)

    Mialem wkleic fotki bram - ja zrobic kurde zapomnialem ale zonka
    trzasnela kilka - niestety tylko z zewnatrz wiec nie widac
    szczegolow ;) Same sprezyny napedowe i wszystkie linki mam zamocowane
    na nadprozu, z tego co widzialem u innych sa one czasem zamocowane na
    srodku sufitu (w miejscu do ktorego otwiera sie brama). Same bramy
    chodza super mimo ze nie sa jeszcze nasmarowane (zostawiamy to az
    bedzie po brudnych robotach, bo by sie cale zasyfilo..). Jestem
    zadowolony - cene poznam w tym tygodniu ;-)) A to fotki (jutro jak nie
    zapomne to bachne od srodka):

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1413
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1410

    pozdr.