    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Brama przesuwna-kupić czy zrobić samemu?
    Date: Sun, 5 Jul 2009 22:54:36 +0200

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h2r3lf$m2v$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Teraz tak, kiedyś myślałem, żeby samemu sobie to wyspawać. Ale życie mnie
    > nauczyło, że czasami nie warto się bawić w roboty ręczne, bo się nie
    > opłaca. Ale czasami warto :) ( tak jak z rekuperacją np. koleś chciał 10k
    > za samą robociznę i materiały-bez rekuperatora, ja zrobiłem spis i
    > wysłałem do hurotowni to wyszło mi 4k )

    No tak bywa z tymi instalacjami niestety. Brama to jednak nieco inny zywiol.
    Jezeli masz doswiadczenie w spawaniu takich konstrukcji to pewnie troche
    zaoszczedzisz, jezeli nigdy tego nie robiles to raczej sobie odpusc.
    Widywalem juz takie wlasnoreczne twory, koszmar po prostu. Spawy jak oplute,
    krzywe wszystko do tego posciagane, brak przekatnych i pionu. Zalozenie do
    tego jakiejs automatyki bedzie wymagalo sporo cierpliwosci, a autor co
    gorsza byl z siebie zadowolony. Tak wiec spawaj jak umiesz a jak nie to
    oddaj to w diably komus kto to robil, bo wiele rzeczy bedziesz musial odkryc
    na nowo do tego w dosc dlugim czasie.

    Pozdro.. TK