    From: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Brykiet węgla brunatnego, brykiet drzewny RUF- walec
    Date: Mon, 12 Jan 2009 20:52:44 +0100

    kris napisał(a):
    > Użytkownik "Iwan" <i...@w...interia.wwwpl> napisał

    > Ten brykiet wegla brunatnego wychodzi więc 1150zł za tonę. To drogo biorąc
    > pod uwagę ze węgiel brunatny kosztuje ok300zł tona a węgiel kaminny 650zł
    > tona.

    Poprawka - brunatny kosztuje chyba ~150/t (na skladzie kopalni), a
    kamienny na skladzie "gieesu przekroczyl juz 700PLN.
    Przy czym w kozie pale kamiennym ze wzgledu na paskudne wlasnosci
    brunatniaka.

    > Czemu on jest taki drogi? Czy to jest ekonomicznie uzasadnione?

    Tez bym tyle za brunatniaka nie zaplacil. No chyba, ze ma on wszystkie
    zalety kamiennego, bez wad "torfu" czyli koniecznosci utrzymywania
    duzego przeplywu powietrza i duzej - za duzej - zawartosci popiolu.

    Szczekam z niecierpliwoscia na wyniki testu :)