    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa basenu/stawu kąpielowego
    Date: Tue, 4 Sep 2018 14:42:19 +0200

    W dniu 04.09.2018 o 10:00, Myjk pisze:
    > Ja wręcz przeciwnie, ostatnie 3 lata rozstawiania i pielęgnacji basenu
    > stelażowego doprowadziły mnie (nas w sumie, z małżowiną) w zeszłym roku do
    > decyzji, że robimy basen "ciężki" (bo oczywiście wahałem się głównie ja).

    My mamy taki rozporowy, okrągły o średnicy 3,6 m, z dmuchanym
    kołem/krawędzią u góry. Bez stelaża.
    Pierwszy raz w tym roku to rozstawiłem i napełniłem. Generalnie okazało
    się to totalną porażką, bo w żaden sposób się nie dokształciłem w
    temacie utrzymywania czystości wody w tym i praktycznie woda była bardzo
    szybko średnio zachęcająca do wejścia. Do tego śliski, brudny osad. Niby
    pompę z filtrem, co do tego dostałem cały czas miałem włączoną, niby
    dodałem jakiegoś środka w zalecanej dawce, co mi do tego też w komplecie
    dałem, a generalnie basen był jak ściek.
    Do tego składanie tego to istna katorga - powiem szczerze nie wiem jak
    inni to robią i psychicznie przy tym nie wysiadają. Może ze stelażowym
    jest inaczej, bo po spuszczeniu wody cała płachta nadal jest rozstawiona
    i to może sobie fajnie wyschnąć, można to wygodnie umyć itp.
    Ale taki jak nasz, bez stelażu, to jest masakra, bo nie ma tego jak
    porządnie umyć, nie ma jak wysuszyć, bo wiecznie są jakieś miejsca które
    się zawijają, zakrywają itp. Nie wiem, może ja czegoś nie umiem i mi tu
    doradzicie, ale basen po jednosezonowym używaniu wygląda tragicznie,
    jest brudny i nie bardzo można go domyć, a na przyszły rok się mocno
    zastanawiam czy go w ogóle rozkładać jeszcze. Zwłaszcza, ze u nas się
    też mocno kurzy (obok posesji/ogrody jest ziemna droga) i mam wrażenie,
    że ten kurz to również w sporej części właśnie w basenie wylądował...
    No i podsumowując cały wywód - to właśnie nie wiem czy własny basen,
    który zawsze wydawał mi się czymś fajnym, faktycznie jest taki fajny.

    Pzdr
    --
    /__/_* /