  • Data: 2018-09-05 14:37:12
    Temat: Re: Budowa basenu/stawu kąpielowego
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-09-02 o 23:14, Budyń pisze:

    > otóż to - basen zeby był uzyteczny to musi miec stosunkowo ciepłą
    > wodę. U mnie dochodzila cos do 30 stopni.

    30 stopni to już za ciepło.
    Osobiście wolę tak nie więcej jak 24-25
    W 15-20 często się kąpałem w rzekach górskich. Jako dzieciak/młodzik w
    jeszcze zimniejszej wodzie, ale po takich kąpielach wtedy miałem
    naturalne rozgrzewki paskiem w domu :) Mieszkałem blisko jeziora i dwóch
    rzek. Bywało, że z kumplami nawet w grudniu się chodziło kąpać, a sezon
    kąpielowy zaczynało się już nawet w marcu-kwietniu jak tylko pierwsze
    słońce przyświeciło i zmusiło do zrzucenia kurtek. Woda co prawda
    jeszcze była zimna jak diabli, ale była frajda. Od dziecka wyrobiłem w
    sobie dużą odporność na taką zimną wodę w której większość ludzi nie
    wytrzymywała dłużej jak 10-15min. i siniała z zimna.
    Bardzo lubię też wieczorne kąpiele. Nie raz w młodości o 22 czy 23
    wieczorem chodziłem popływać na rzekę do której miałem raptem ok.
    50-100m. Nierzadko się pływało nawet do pierwszej w nocy.

    Ogólnie rzecz biorąc wolę zimniejsze wody, bo w takiej wodzie mam dużo
    energii. Potrafię spędzić w takiej wodzie nawet cały dzień. Ciepła woda
    szybko mnie męczy i zniechęca do kąpieli. Woda w basenach miejskich jest
    dla mnie zbyt ciepła, dlatego nie lubię takich basenów.
    Zimą byłem w Bukowinie Tatrzańskiej (Termy Bukovina). Najlepiej się
    czułem w tych zewnętrznych basenach na tarasach bez zadaszenia, gdzie
    woda była najchłodniejsza. Tylko w głowę było nieco chłodno, bo był
    wtedy mróz rzędu poniżej -5 stopni. Miałem tam obydwa baseny do swojej
    dyspozycji. Mało kto tam zaglądał. :) Niestety jest tam zbyt płytko i
    nie da się popływać tak jak lubię. Nawet nie ma 1,5m.

    Marzy mi się więc basen, abym mógł codziennie wieczorem popływać. Nie
    chodzi tu o odpoczynek czy wyjazd, ale o to, żeby mieć kondycję i zdrowy
    kręgosłup. Niestety większość dnia w pracy spędzam przy komputerze.