eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBudowa wiaty z dachem płaskim . Czy konstrukcja się nada ? › Re: Budowa wiaty z dachem płaskim . Czy konstrukcja się nada ?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 14 Mar 2022 16:10:48 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Budowa wiaty z dachem płaskim . Czy konstrukcja się nada ?
    From: Eryk Mateusz <g...@g...com>

    poniedziałek, 14 marca 2022 o 11:52:53 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    4,8 x 9m. (spadek po dłuższej krawędzi) a w osi słupów 4,15 x 8,30 z dodatkowymi
    słupami wspornikowymi po dłuższej krawędzi dachu pośrodku słupów.
    płatew odpowiednio 0,2m. od frontu (spadek w tył) i 0,5m. z tyłu.
    4,15 i tego że dach ma być płaski chciałem dać na początku 14x16 jednak zacząłem mieć
    duże wątpliwości związane z uginaniem się belek i tutaj w tym miejscu prosił bym o
    poradę czy taki przekrój wystarczy ? Czy lepiej szukać dalej np. 14x20 ? czy 14x22 ?
    Zaznaczę że rozstaw słupów to 4,15 a płatew miała by wystawać z jednej strony ok
    0,1m. i z drugiej ok 0,5m.

    > dokładnie o to chodzi
    > raz na 10 lat spadnie 50 cm śniegu na powierzchnię 45 m2
    >

    > Orientacyjny ciężar różnych rodzajów śniegu: bardzo puszysty śnieg: 30 kg/m 3;
    świeży suchy śnieg: 30-100 kg/m 3; świeży mokry śnieg: 100-200 kg/m 3; świeży śnieg
    zbity przez wiatr: ok. 200 kg/m 3; zbity śnieg późną zimą: 200-300 kg/m 3; śnieg pod
    koniec roztopów wiosną: ok. 400 kg/m 3

    > i wiata będzie wyglądała tak
    >
    > https://www.bing.com/th?id=OIP.XI_1RQ4rfJGZcpK5punmL
    AHaFj&w=200&h=149&rs=1&qlt=80&o=6&pid=3.1

    > czyli śnieg będzie ważył od 30 x 45/2 = 675 kg do 2 ton
    > sam nie spadnie z uwagi na płaskośc dachu
    >

    > Trzeba go będzie zrzucić z dachu, a z plaskiego to będzie problem
    >

    > A drewno klejone mi się nigdy nie podobało poza deskami do krojenia z klejonego
    bambusa

    > Chodziłem na lodowisko i tam zbudowano dach na łukowatym szkielecie z belek
    klejonych
    > o zawsze myślałem, kiedy to pierdyknie, bo to hamerykanska technologia wprowadzona
    do Szwecji, Finlandii, Ikeji (meble z tektury)
    > ale crash testów nigdy nie prezentowali.
    > A juz budowa wieżowców z drewna, to wielka patologia , szczególnie w przypadku
    pożaru.

    A no tak . Oczywiście mój wielki błąd pisząc na forum, jest to centrum miasta, 2
    śniegowa i 1 wiatrowa z tym że jest osłonięta od boków . z prawej strony kamienica
    12m wys. z lewej dom 2 piętrowy zaraz za dwoma garażami czyli ok 16m . od frontu
    ulica i również wysokie budynki a z tyłu podwórko z wysokimi sosnami . To już tak
    trzymając się szczegółów .

    Sam śnieg to fakt do obliczeń przyjąć trzeba miło że kolega to rozpisał bardzo fajny
    pogląd na całość sytuacji .

    Jeśli chodzi o pożary to no jest to drewno czym by go nie zabezpieczyć będzie to
    nadal drewno, skośnooki mają jakąś metodę opalania drewna co ponoć daje dość dobre
    efekty jeśli mowa o zabezpieczeniach przeciwpożarowych .

    a już wyjaśniam poprzednie kwestie , Membrana ma zabezpieczyć deskowanie przed
    skraplaniem się wody pod blachą tak by w razie występowania skraplania woda nie
    opadała na zaparkowane auto tylko leciała po membranie spokojnie do rynny.
    samo deskowanie podbitką ma zapewnić estetykę tak by od spodu nie było widać blachy i
    innych nieestetycznych rzeczy. Całość nabiera wtedy ciepłego koloru drewna . na
    prawdę może się podobać . Całość zamknięta wiatrownicami , okapnikami i innymi
    obróbkami tak by nic tam nie siedziało. Najpewniej przestrzenie między płatwią a
    krokwią również będą zamknięte podbitką ewentualnie kolczatkami na ptaki. Pod takim
    względem całość jest przemyślana ptaszki i inne szkodniki raczej nie będą miały gdzie
    siedzieć.