  • Data: 2012-02-24 19:08:39
    Temat: Re: Budownictwo wielolokalowe
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ji56p3$61r$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Mam działkę ok. 3000 m2 i jako osoba prywatna myślę wybudować budynek pod
    > wynajem z wydzielonymi kilkoma samodzielnymi mieszkaniami. Może ktoś jest
    > na bieżąco i podpowie co i jak odnośnie przepisów?
    >
    > --=olo=--

    O ile chcesz faktycznie budować taki budynek to tak jak pisal Ergie po
    sprawdzeniu MPZP musisz rozwazyc co i jak z przylaczami i licznikami. Przy
    tego typu budynku najprawdopodobniej na odbiór budynku zjawią sie STrazacy
    (bo taki budynek klasyfikuje sie chyba juz jako zamieszkania zbiorowego),
    wiec jesli masz dzialke gdzies na koncu drogi dojazdowej to sie dowiedz czy
    nie bedziesz musial wybudowac na koncu tej drogi placu manewrowego do
    zawracania dla strazakow co moze wynikac z przepisow ppoz. Wiec tutaj
    sugeruje skontaktowac sie z jakims rzeczoznawca ppoz (takim co opiniuje
    projekty budowlane pod wzgledem ppoz) lub jakims strazakiem miejscowym ktory
    bedzie przyjezdzal na odbior. Sanepid raczej cie nie bedzie dotyczyl chyba
    ze nie mozesz sie wlaczyc do istn sieci kanalizacyjnej bo jej brak..
    Ale nie wiem czy przy kilku mieszkaniach nie musisz miec jakiegos zarzadcy
    nieruchomosci z odpowiednimi papierami (wg durnych polskich przepisow). Nie
    wiem jak z ogrzewaniem czy bedziesz mogl miec wlasna kotlownie czy musisz
    brac od miejscowego PEC z sieci. Wazne jest np czy nie bedziesz mial wymagan
    okreslajacych powierzchnie biologicznie czynna.... co z miejscami
    parkingowymi, czy energetyka nie bedzie kazala ci zrobic nowej stacji trafo
    bo brakuje im juz mocy.

    to tak na szybko bo nie wiele danych znamy. Acha jak wyjdzie ci budynek o
    wysokosci powyzej 12m wg przepisow (to najlepiej powie ci projektant) lub ma
    wiecej niz 4 kondygnacje to nie ocieplisz styropianem tylko musi byc welna
    gdyz budynek jest wtedy sredniowysoki .