  • Data: 2015-05-22 11:19:38
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Pete wrote:

    > 1. Nie miały dowolności w inwestowaniu, tylko 40% musiały inwestować w
    > obligacje - czyli de facto przekazywały środki Państwu

    Zgadza się. "W zamian" państwo zobowiązało się do przymuszenia
    swoich obywateli do "zawarcia" umowy z OFE. Na tym przecież polegał
    cały szwindel w wykonaniu rządu AWS/Buzka.

    > 2. Pieniądze nie należą do obywateli - nie można ich wypłacić.

    To doszło dopiero potem. :-) Na początku miały być dziedziczone
    i podlegać jednorazowej wypłacie na żądanie. Dymanie przeprowadzono
    etapami, bo by się jeszcze "przypadkowe społeczeństwo" połapało
    i kwestia własności wcale nie była oczywista, bo się sprawa musiała
    skończyć w TK. Teraz odbywa się faza nęcenia leszczy na IKE... :-)

    > 3. Zabranie pieniędzy z ofe i zakazanie inwestowania w obligacje =
    > przeniesienie pieniędzy z jednej kieszeni do drugiej.

    No właśnie nie, zabrano aktywa firmom prywatnym. Z mojego punktu
    widzenia zmiana żadna, bo i tak bym niczego nie dostał, ale z ich
    -- dramatyczna.

    > ale samo OFE też uważam za instytucję szkodliwą

    Ja tez, bo jestem przeciwny przymusowi emerytalnemu, ale chodzi o zasady...

    > I żeby było jasne - uważam tę operację za skandaliczną

    M.in. chcąc podziękować za to nie pójdę głosować na Bronka.
    Lubię też zasadę wzajemności, a ona głosi, że skoro żaden
    z kandydatów nie poszedł załatwić mi pracy, to czemu ja mam
    pójść załatwić pracę im? :-)

    Pozdrawiam, Piotr