  • Data: 2015-05-24 07:55:16
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-22 o 20:02, Maniek4 pisze:
> [...]
    6537BBFD5C61A3E3C7E3DA14?id=WDU19971390934&type=2

    > Nie bede czytal calej ustawy i innych powiazanych na potrzeby tej
    > dyskusji, bo nie jest obietnica rzadu. Zylem wtedy i pamietam co
    > mowiono. Jezeli tego nie zapisano to szczegolnie zdziwiony nie jestem.
    > Dzis i tak nie ma o czym mowic.

    Skoro pamiętasz, to widać swoje lata masz i nie nauczyłeś się, że
    telewizor gada to co chce odbiorca.
    Trzeba czytać to co napisane w ustawach.

    > Miales miec wyplacana czesc emerytury z tego konta, a nie wplacac i
    > wyplacac jak Ci sie podoba.

    To dowiedz się, co się stanie z kasą z OFE jak odwalisz kitę w miesiąc
    po przejściu na emeryturę.
    Dalej twierdzisz, że to jest twoja własność?
    Jest taką samą jak własność $$$ w ZUS.

    > A indeksacja ZUS to Twoim zdaniem z czego sie bierze? Samo przyrasta?
    > Dopisywac sobie mozemy, zobaczymy co bedzie jak dojdzie do realizacji.

    Póki co ZUS dopisuje więcej niż średnio 'zarabiają' OFE.

    > Zalozenia wydawaly sie dobre. Wreszcie kazdy niby mial pracowac na swoja
    > emeryture. Ale chyba nie ma kwoty ktorej rzad nie jest w stanie
    > przejesc. Ci na ktorych emerytury skladamy sie dzis tez odkladali na
    > swoje emerytury. Ich pieniedzy nie ma, tak jak nie bedzie naszych.

    To powiedz mi ile odłożył policjant, oficer LWP czy inny górnik przez 15
    lat pracy na 50 lat emerytury?

    > W tym przypadku to, ze tego rzadu moglo by nie byc a i bilans na
    > przyszlosc bylby bardziej czytelny. Wprowadzono by progi ostroznosciowe
    > i inne nieprzyjemne rzeczy. W kwestii dzisiejszych emerytow nie zmienia
    > to nic. Moze zmienic w naszych. Na dzis rzad nie jest prawnie
    > zobligowany do zadnych dzialan a to znaczy, ze prawdopodobnie bedzie w
    > przyszlosci. No ale juz nie ten. W koncu Bienkowska zarabia wiecej jak
    > jakies glodowe siedem tysi na miesiac.

    > No mial zbierac i inwestowac pieniadze na czesc naszych emerytur.

    Obowiązkowo finansując dług publiczny w postaci obligacji. Jeszcze raz
    zapytam - po cholerę w tym pośrednik. Niech rząd sam sobie to zabierze ;)

    Mial
    > byc ZUS po staremu i drugi filar z naszymi pieniedzmi.

    Z pieniędzmi państwa, chyba to sobie już wyjaśniliśmy :)

> [...]
    > Zamrozenie emerytur co czesto ma miejsce jest de facto obnizeniem
    > emerytur. Wzrost inflacji okradanie emerytow znacznie poglebia. Ale
    > Grecja jest w euro i te czynniki poki co sa powstrzymywane.

    > Ty zakladasz, ze zadluzenie rzadu jest i ma byc ciagle. Ja uwazam, ze
    > rzad powinien dazyc do tego, zeby byl to stan przejsciowy. Jak budzet
    > sie bilansuje to nie ma mowy o zadluzeniu, a pieniadze wplacane na
    > emerytury moglyby byc zbierane na indywidualnym koncie. Z tej
    > perspektywy nie ma znaczenia czy bedzie to robil ZUS, czy jakis fundusz.

    Ja tam wolę mieć 10% więcej niż mniej

    > Sprawa nieco sie skomplikowala w 2008 roku, kiedy rynki finansowe
    > przekonaly sie, ze wiecznie nie bedzie tylko roslo.

    I okazało się, że kapitał zgromadzony w OFE może 'o rety' zmaleć.
    Kto mi wypłaci teraz moją emeryturę?

    > Osobiscie nie licze na zadna emeryture, bo i tak mnie oszukaja. Na nic
    > nie licze i nic mi sie nie wydaje. Nie zmienia to faktu, ze pod koniec
    > lat dziewiecdziesiatych tak to bylo przedstawiane. Twoje konto - Twoja
    > emerytura. Dzis rzad uratowal budzet, ale ten problem przeciez poworoci.

    I tu się w 100% zgadzam.

    --
    Pete