  • Data: 2009-01-26 10:15:32
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Porotherm 44 PW to U=0,31, wiec roznica jeszcze mniejsza :-)
    > Piszesz o rocznym zapotrzebowaniu, a ekogroszek w sezonie grzewczym?

    ja mam PTH44 na zwyklej zaprawie, wiec przyjalem gorszy wspolczynnik 0,36 :)
    Roczne zapotrzebowanie podalem jako 85GJ, co przelicza sie na 3,6t
    ekogroszku (uwzgledniajac sprawnosc kotla). Mniej wiecej sie to zgadza z
    praktyka, z tym ze za rok bede wiedzial czy jest to wiecej czy mniej. Teraz
    na pietrze utrzymuje temp 16-18stC, ale nie mam skonczonego ocieplenia
    dachu. I zimy sa na szczescie jakies malo zimowe.

    Oczywiscie zysk roczny z ocieplenia bedzie wiekszy, gdy bedziemy grzac
    drozszym paliwem. No ale przeciez pompa ciepla to taniocha i za darmo
    prawie... Wiec w takim wypadku ocieplenie chyba nigdy sie nie zwroci.
    Nie chce tutaj wywolywac kolejnej wojny na temat ilosci styro, scian
    jedno/wielowarstowych i wyzszosci PC nad innymi zrodlami energii. Po prostu
    suche fakty i przeliczenia.

    --
    Tomek