  • 1. Data: 2009-01-24 18:59:24
    Temat: Byl dzis u mnie...
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    ..znajomy facet pracujacy w firmie zajmujacej sie instalacjami hydr. i
    specjalizujacej sie w pompach ciepla.
    Mowi, ze popyt na to jest w tej chwili tak duzy, ze terminy przekraczaja juz
    dwa miesiace. Odwierty robia juz za 85/m, ale ceny instalacji napewno nie
    spadna z uwagi na tak duzy popyt. Cena pompy jakiejs tam dla domu
    jednorodzinnego (w przyblizeniu) to nadal 28000zl. Co ciekawe i dziwne,
    montuja to w wiekszosci z instalacjami mieszanymi. Pompa spokojnie da te 60
    stopni jak mowi, wiec nie ma problemu. Nie pytalem jaki COP wowczas sie
    uzyskuje, ale jak sadze idiotow pewnie nie brak.

    No to tyle z ciekawostek, bo jakos nic na grupie sie nie dzieje, a moze ktos
    czeka az ceny spadna. Pewnie spadna, tylko nie dzis, bo jakas kolejna moda
    nastaje z wylaczeniem kosztow.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-01-25 00:29:01
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: a...@g...com

    On 24 Sty, 19:59, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:
    [...]
> [...]
    > stopni jak mowi, wiec nie ma problemu. Nie pytalem jaki COP wowczas sie
    > uzyskuje, ale jak sadze idiotow pewnie nie brak.

    Bo to tradycja, przyzwyczajenie.. A w przypadku instalacji pompy
    ciepla - kompletna glupota!! Nie wiem, czemu wiekszosc ludzi na
    poddaszu instaluje kalafiory, a na parterze (przynajmniej czesciowo) -
    podlogowke. IMHO ma to duzy zwiazek z debilnymi stereotypami, ze
    podlogowka to wielkie zlo :-) Pytam czasem ludzi, czemu robia
    instalacje mieszana - przeciez to tylko komplikacje.. Nie wiedza! Nikt
    nie potrafi udzielic jednoznacznej odpowiedzi. Zawsze mowia "bo tak
    sie robi", "bo tak nam doradzil architekt albo kierownik budowy". ! Bo
    podlogowka w sypialni jest niezdrowa! (ha, ha, ha :-)))

    Ale nic mnie nie dziwi, instalatorzy w wiekszosci to zatwardziale
    bubki, a inwestorom wcale sie nie dziwie - nikt nie musi sie
    (niestety;-) na budownictwie znac, tym bardziej zeby polegac slepo
    "fachowcom" :) Jak mi moj murarz (ktorego bardzo swoja droga cenie, bo
    to z rodziny gosc) zaczal mowic, ze wiecej niz 5cm styro na sciany nie
    ma sensu - bo to nic nie daje, to ja tylko w myslach wypowiedzialem
    kilka wulgarnych slow i nawet nie chcialo mi sie dalej tlumaczyc...
    Stary murarz, to stary murarz - moje wyjasnienia odebralby jako atak i
    byloby niemilo :-) Pomyslalem, co wiedzialem i tyle. I tak dam
    20cm ;-) Wazne, ze mury mam proste :-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-01-25 10:03:14
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik a...@g...com napisał:

    Nie wiem, czemu wiekszosc ludzi na
    > poddaszu instaluje kalafiory, a na parterze (przynajmniej czesciowo) -
    > podlogowke.

    Brak ci wyobraźni ?

> [...]
    > sie robi", "bo tak nam doradzil architekt albo kierownik budowy". ! Bo
    > podlogowka w sypialni jest niezdrowa! (ha, ha, ha :-)))

    A nie pomyślałeś, o różnicy w powierzchni grzewczej w salonie, kuchni a
    małej sypialni, gdzie większość podłogi zajmuje łóżko ? Poza tym różnica
    w tradycji wykończeń podłogi w sypialni a w salonie ? Krytyka by
    krytykować wszystko co niezgodne z trendami jest bez sensu i głupia.

    Pomyslalem, co wiedzialem i tyle. I tak dam
    > 20cm ;-)
    I jesteś pewny, że to ma sens ?
    Wazne, ze mury mam proste :-))
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    pzdr.
    rafał

  • 4. Data: 2009-01-25 10:48:52
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    a...@g...com pisze:
> [...]
    > poddaszu instaluje kalafiory, a na parterze (przynajmniej czesciowo) -
    > podlogowke. IMHO ma to duzy zwiazek z debilnymi stereotypami, ze

    tak się składa ze mam większość domu w podłogówce ok 70% (musze to
    dokladnie policzyć, wszytko oprócz sypialni)
    w sypialniach grzejniki
    i powiem ci ze jest różnica komfortu podczas spania.

    moze jakby w każdym pokoju był sterownik temp to było by inaczej
    ale teraz mam 1 sterownik podlogówki na cały dom i nie wyobrazam sobie
    spanie w pokoju z podłogówką ostawioną tak samo jak reszta domu.

    moze rzeczywiście to kwestia przyzwyczajenia
    ale to nie my wymyśliliśmy podłogówkę, ona przyszła z zachodu
    i podział na częśc dzienną i sypialną tez przyszedł z zachodu
    wiec coś w tym musi być

    Michał

  • 5. Data: 2009-01-25 11:10:14
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > sie robi", "bo tak nam doradzil architekt albo kierownik budowy". ! Bo
    > podlogowka w sypialni jest niezdrowa! (ha, ha, ha :-)))

    Moja architekt od wnetrz powiedziala mi kiedys prosta, ale madra, wg mnie,
    rzecz. Od pokolen jestesmy przyzwyczajeni do grzania z góry, poniewaz Slonce
    zawsze bylo wysoko. Grzanie od dolu jest dla czlowieka nienaturalne. Dzis
    nie wiadomo czy i jaki to ma wplyw na organizm ludzki. Ja jestem za tym, aby
    podpatrywac nature, we wszystkim co sie robi. Ona ma tysiace lat
    doswiadczenia, znacznie wiecej niz "zachodni badacze". Dlatego podlogówke
    mam tylko po to, aby podgrzac podloge do komfortu chodzenia po niej. W
    sypialniach, salonie mam zwykle grzejniki.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2009-01-25 11:18:07
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Piotrek pisze:

    > tzn krytykujesz podlogowke bo jak bys ja mial w sypialni to bys nie mogl
    > sobie na noc zmniejszyc temperatury w sypialni, tak ?
    >
    > bo jesli tak to nie jest winna podlogowka tylko cala instalacja CO ktora
    > jest zle zaprojektowana, przeciez to jest oczywiste ze kazdy woli w innym
    > pomieszczeniu miec inna temperature a w sypialni juz wogole najlepiej miec
    > najchlodniej. wiec jak sie decyduje ktos na podlogowke to powinien pomyslec
    > o sensownym sterowaniu nia i wtedy wsyzstko jest OK.
    > a nie ladowac jeden sterownik na caly dom i marudzic ze podlogowka sie zle
> [...]
    jak ja robiłem tę podłogówkę to większość z was jeszcze nie wiedziała ze
    istnieje grupa pl.misc.budowanie ( pozwolenie na budowe z 1994roku)

    takie były czasy i warunki
    jak bym budował dziś to wiele rzeczy zrobiłbym inaczej

    Michał

  • 7. Data: 2009-01-25 11:18:32
    Od: a...@g...com

    On 25 Sty, 12:10, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > zawsze bylo wysoko. Grzanie od dolu jest dla czlowieka nienaturalne. Dzis

    Cos w tym jest - ale wystarczy popatrzec na dlugosc zycia naszych
    prehistorycznych przodkow, zeby calkowicie obalic te madrosc ;) Jezeli
    wszystko, co naturalne, byloby takie zdrowe - to w gruzach leglaby
    m.in. cala wspolczesna medycyna :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-01-25 11:18:43
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Bartek pisze:

> [...]
    > mam tylko po to, aby podgrzac podloge do komfortu chodzenia po niej. W
    > sypialniach, salonie mam zwykle grzejniki.

    które grzeją z góry ? ;)

    Michał

  • 9. Data: 2009-01-25 11:20:47
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]

    o sensownym sterowaniu nia i wtedy wsyzstko jest OK.
    a nie ladowac jeden sterownik na caly dom i marudzic ze podlogowka sie zle

    piotrek

  • 10. Data: 2009-01-25 11:23:56
    Od: a...@g...com

    On 25 Sty, 11:03, "rrr." <d...@w...or> wrote:
    > Użytkownik a...@g...com napisał:
    >
    > Nie wiem, czemu wiekszosc ludzi na
    >
    > Brak ci wyobraźni ?

    Mi nie. Raczej tym, co kieruja sie stereotypami :)

    > A nie pomyślałeś, o różnicy w powierzchni grzewczej w salonie, kuchni a
    > małej sypialni, gdzie większość podłogi zajmuje łóżko ? Poza tym różnica

    Kazde lozko ma jakies nozki i nigdy materac nie lezy bezposrednio na
    podlodze ;)

    > w tradycji wykończeń podłogi w sypialni a w salonie ? Krytyka by
    > krytykować wszystko co niezgodne z trendami jest bez sensu i głupia.

    No moze za mocno zaatakowalem, troche wstawiony wczoraj bylem - po
    malej imprezie ;-)

    >   Pomyslalem, co wiedzialem i tyle. I tak dam> 20cm ;-)
    >
    > I jesteś pewny, że to ma sens ?

    Pewnie :) Ale to juz offtopic, dyskutowany nie raz ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.