  • Data: 2009-01-26 10:19:04
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomek" <a...@i...pl> wrote:
    > ja sie bawilem kiedys OZC, wklepalem caly swoj dom, a pozniej zmienialem
    > sciany zewnetrzne. Dzieki temu mozna bylo wyjsc poza domysly i zobaczyc
    > (teoretycznie) ile daje ocieplenie.
    > - zapotrzebowanie calkowite domu na cieplo - 8,7kW
    > - ilosc ciepla uciekajacego przez sciany - 1,4kW
    > - roczne zapotrzebowanie na cieplo - 85GJ/rok
    > Mur to Porotherm 44, bez ocieplenia (k=0,36).
    >
    > A teraz to samo, tylko sciana max+25cm styro:
    > - zapotrzebowanie calkowite domu na cieplo - 7,9kW
    > - ilosc ciepla uciekajacego przez sciany - 0,6kW
    > - roczne zapotrzebowanie na cieplo - 78GJ/rok

> [...]

    Wszystko się zgadza, ale tylko w teorii. Obliczenia nie biorą pod uwagę
    błędy wykonawcze. Pamietaj, że w pionowych fugach między pustakami PW44 może
    znajdować się zimne powietrze, o temp. zewnętrznej, które będzie chłodzić
    tynk wewnątrz. Podobnie z wełną - pomiedzy łączeniami płyt może hulać zimny
    wiatr.
    Ja dałem 18cm styro na ściany i 30cm wełny w dach, zakładając właśnie, że
    jakieś 20% z tej izolacji jest stracone z powodu błędów w montażu.

    --
    Bartek