    Subject: Re: C i sterownik pokojowy czy pogodowy
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Sebastian Rusek <s...@r...eu>
    Date: Tue, 20 Mar 2018 14:05:13 +0100

    > Jak pomyślisz o buforze jak o sprzęgle hydraulicznym, to znajdziesz
    > więcej zastosować.
    Tak. Zbędnych zastosowań, drogich zastosowań, upierdliwych zastosowań.
    Pewnie chciałbyś podać przykład hybrydy z dwoma źródłami ciepła? Może
    być kominek i kocioł gazowy z podłogówką i grzejnikami? To są dodatkowe
    koszty w postaci bufora, 2-3 pomp, kilku-kilkunastu zaworów i
    pierdyliona kształtek, które ktoś bez względu czy to będzie miedź czy
    jakieś tworzywo sztuczne musi połączyć. Do tego sterowanie. Dla hobby
    owszem - to ma wartość, naukowo również. Niestety dla grzania domu
    wartości adekwatnej do kosztów ani trochę nie ma, za tą samą kasę można
    by wyrzucić kominek, bufor, kocioł gazowy (ze wszystkimi kosztami
    projektów, podłączenia gazu, wkładów kominowych), plątaninę rurek,
    sterowanie tym wszystkim i postawić PC woda-woda z dolnym źródłem na
    rurze zakopanej 1,5m pod ziemią. I jeszcze zostanie na kominek bez
    płaszcza dla rozpalenia raz na rok dla klimatu.

    > W samochodzie sprzęgło jest zbędę? Też w końcu
    > zajmuje miejsce ;-)
    Ale wiesz, że to jest inne sprzęgło i do czegoś totalnie innego służy? ;)

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek