    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: C.o. na nowo - totalna przeróbka, nietypowo.
    Date: Sun, 13 May 2012 21:40:21 +0200

    Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > hydraulicznych, być może zjawiska są nieliniowe. Jednak kiedy
    > obserwuje swoją instalacje, to widzę, że zarowno baniak z wodą i jak
    > i kaloryfery wydają się po wpięciu równoległym działać, pomimo
    > zasadniczo różnych oporów przepływu (zapewne rzędy wielkości, a
    > działa). Ponadto przypuszczalnie silna pompa (być może z regulacją
    > mocy) powinna załatwić sprawę silnie różnych oporów.
    >
    > Widzę, że mozna znaleźć zwory sterowane "wlacz/wyłacz" które w
    > zasadzie wygladają na normalne pokrętła z wbudowanym serwo. Coś w tym
    > guście mnie interesuje (otwieram/zamykam obwód i zawor nie pobiera

    jak tego komuś nie sprzedajesz to ci wolno wszytsko...

    > b) czy to zadziała?

    imho przekombinowałeś...

    po pierwsze zastosowanie układu otwartego nie jest najszczęśliwszym pomysłem
    jak masz nowoczesne grzejniki i podłogówki, z tego co pamiętam to
    producentci chyba nie daja gwarancji na grzejniki płytowe w układach
    otwartych.

    Purmo:

    3. Gwarancją objęte są grzejniki podłączone do wodnych instalacji
    centralnego ogrzewania systemu zamkniętego z naczyniem wzbiorczym
    przeponowym, wyposażonej w odpowietrzenia miejscowe (nie dopuszcza się
    systemu centralnej sieci odpowietrzającej), zasilanej z wymiennikowego węzła
    cieplnego lub kotłowni, wykonanych z rur stalowych czarnych, miedzianych lub
    z tworzywa sztucznego z barierą antydyfuzyjną i montowane w pomieszczeniach
    mieszkalnych, biurowych, usługowych i innych, w których nie ma szkodliwego
    oddziaływania korozyjnego substancji zawartych w powietrzu a w szczególności
    nie ma stałego lub okresowego zawilgocenia powierzchni grzejnika. Dopuszcza
    się montowanie grzejników dekoracyjnych PURMO w niewielkich instalacjach do
    mocy 25 kW systemu otwartego pod warunkiem używania w tych instalacjach
    dopuszczonych do stosowania inhibitorów koroz