    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Date: Fri, 28 Nov 2014 12:28:20 +0100

    Am 27.11.2014 um 20:08 schrieb k...@g...com:

    > Odpisałeś osobie co gotuje na kuchni węglowej i zapewne pierze w rzece. Nie jest
    umysłowo przygotowana żeby coś innego niż żarówka świeciła. Wszystko jak w
    Krużewnikach, żeby tylko elektryki nie było.

    To jest akurat obojętne. Każdy lubi co chce i nie ma sprawy. XL ma tylko
    tą właściwość, że podaje prawdy, ze swojego punktu widzenia, absolutne i
    jest odporna na jakiekolwiek argumenty. Jakakolwiek krytyka powoduje
    automatyczne napady w stylu "naucz się czytać" i tym podobne.

    Osobiście uważam, że praktyczne zabronienie sprzedaży żarówek jest
    głupotą. Teraz też je można kupić, ale nie wszystkie rodzaje. A
    wystarczyłoby je opodatkować wyżej i ludzie by kieszenią dokonali
    wyboru. Mi na przykład brakuje dużych żarówek z gwintem E14 matowych.
    Moja mama ma lampę, gdzie takowe pasują i wyglądają ładnie. Gdybym
    dostał lampy LEDowe, dostosowane do ściemniaczy, to nie problem. Ale
    akurat pasujących nie znalazłem. Ot i co.

    Jak już pisałem, u mnie w domu ostało się jeszcze kilka lamp
    halogenowych, reszta wymieniona na LEDy. Wczoraj zamówiłem u chińczyków
    LEDy na wymianę, bo 3 halogeny mi szlag trafił i rezerwa jest zero. Mam
    jeszcze świetlówkę kompaktową, ale ona też idzie do wymiany. Tu muszę
    przebudować lampę, bo nie chcę używać erzatzów, tylko dam od razu panel
    własnej roboty. Chyba będzie to projekt na święta.

    Waldek