  • Data: 2011-08-05 16:59:02
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:j1g0dt$1dq$1@inews.gazeta.pl...

    > 80 litrów to ja. Każdy ma jakąś objętość. jak byś ważył 150 kilo to po
    > wejściu
    > do dużej wanny dolał byś sobie 5 litrów wody i miał po szyję. Niejaki
    > Archi
    > Medes to badał. Policzyłem jak dla ciebie.

    Jak dla mnie, to troche poza tematem, moze tnij cytaty, bo Twoje posty sa
    strasznie upierdliwe.

> [...]
    > się
    > je sprzedaje i się to jakoś bilansuje. Jak byś uczciwie policzył to tobie
    > też
    > wypadnie rocznie sporo dni rocznie bez kąpania. Bo jakiś zmęczony się po
    > innej
    > wodzie zrobiłeś, bo wyjechałeś bo cośtam. Na dodatek częściej takie dni
    > wypadają latem niż zimą. Przynajmniej mnie. Instalacje o których piszemy
    > są
    > zwyczajnie za drogie. Oczywiście w Polsce. U niemca się opłaca bo jakoś
    > dziwnie 3 do 4 razy mniej w stosunku do kasy jaką dysponuje go kosztują.

    To chyba kwastia zarobkow, a nie ceny... U nas tez ludzie roznie zarabiaja

    > Co
    > chcesz od kopa na poziomie 2, zwyczajnie się czepiasz. To bardzo
    > przyzwoity
    > współczynnik i realny do uzyskania w przypadku pomp ciepła.

    Wcale sie nie czepiam. W gruncie rzeczy co mnie to obchodzi. Porownalem
    tylko cop 2 do copu solara co najmniej 40.

> [...]
    > żeby je
    > wykorzystać w sposób nie przewidziany przez producenta. W pompie ciepłą za
    > 4
    > tysiace jest taki sam agregat jak w klimatyzatorze. Chyba warto po
    > rozebraniu
    > klimatyzatora pomyśleć z 15 minut jak przerobić powietrzne chłodzenie
    > skraplacza na chłodzenie wodne. Najprościej obudować go szczelnym
    > pudełkiem z
    > blachy i zrobić bezciśnieniowy obieg do istniejącej wężownicy w posiadanym
    > baniaku. To o czym piszę daje się zrobić. Oczywiście będą tacy co sobie

    Takie manufaktury mozesz porownywac do samorobnych solarow, a nie dedykowany
    zestawy za konkretne pieniadze do jakiejs rzezby po godzinach. Twoj pomysl
    nie daje zadnych gwarancji skutecznego ogrzewania wody do uzytkowych
    temperatur przez dlugi czas.

    Pozdro.. TK