  • Data: 2011-08-07 06:58:13
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.08.2011 23:53, kogutek pisze:

    > Chcę coś takiego zrobić. Żeby nie rozszczelnić układu trzeba obudować
    > skraplacz szczelnym pudełkiem z blachy.
    rozumiem że jedną część klimatyzatora ma sie stać jakby grzałką w
    mikrobojlerze, który chcesz zbudować z blachy? to może być niewykonalne,
    zakładając ze element ogrzewający jest wykonany z aluminum i jego
    konstrukcja przypomina chłodnice. niemniej jednak, o ile zrozumiałęm
    zasadę działania - stawka jest wysoka - chętnie sam bym spróbował

    > Na razie robię coś innego, ale jak
    > skończę to zacznę robić układ do odzyskiwania ciepła z wody po kąpaniu bo ma
    > to sens.
    Każde takie urządzenie ma sens. Jednakże któryś z kolegów powyżej
    służnie zauważył ze jakiekolwiek dodatkowe inwestycje uzupełniające
    ogrzewanie węglowe - są nieuzasadnione finansowo. W przypadku Twoich
    pomysłów finansow o najbardziej korzystnym jest przeróbka klimatyzatora.

    ToMasz