  • Data: 2010-11-07 14:42:01
    Temat: Re: Ceny energii cieplnej produkowanej masowo
    Od: zbigi <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    robercik-us napisał(a):
    > http://biznes.onet.pl/najtansza-energia-cieplna-w-20
    09-r--z-wegla-brunat,18567,3775054,1,news-detal
    > Wychodzi na to, że po uwzględnieniu tych 40 proc strat o jakich mowa na
    > końcu artykułu, odbiorcy w budynkach wielorodzinnych są dość sporo do
    > tyłu w porównaniu do właścicieli domów jednorodzinnych, czy małych
    > wspólnot mieszkaniowych, któ(R)e mają własne kotłownie.

    Nie rozumiem pytania?
    U nas najtansze grzanie jest z PECu, ktory cieplo bierze z elektrowni
    Belchatow. Nie znam konkretnych kwot ale to jest chyba najtansze w kraju
    ogrzewanie. No bo prad sprzedaje elektrownia najtaniej, to i pewnie
    ciepelko tez? :)
    To cieplo z sieci jest na tyle tanie, ze juz kilka lat temu znajomy
    wyrzucil w cholere kociol na mial i zawimszowal sobie wymiennik.

    > Mnie po uwzględnieniu sprawności kotła - ok 80 proc - i stosunkowo
    > wysokiej ceny ekogroszku - 890 zł za tonę - 1 GJ ciepła wychodzi niecałe
    > 45 zł. Tanio nie jest, ale w przyszłym roku zaopatrzę się w węgiel w
    > korzystniejszym okresie i się trochę zaoszczędzi :-).

    No widzisz... A gdybys kupowal cieplo z cieplowni miejskiej opalanej
    weglem kamiennym, to placilbys (teoretycznie) prawie polowe tego :)
    cyt:
    ***
    Ceny spadają, jeśli energia cieplna jest wytwarzana w kogeneracji -
    [...]z węgla kamiennego - 25,08 zł za GJ,

    > Jak to faktycznie wychoszi przy gazie? Z ciekawości pytam, bo gazu i tak
    > nie mam i mieć nie będę...

    Porownujac dwa podobne budynki (domy jednorodzinne) na terenie miasta, z
    ktorych jeden ogrzewany jest gazem z sieci a drugi cieplem z sieci, to
    ten gazowiec placi 2x wiecej za ciepelko.
    Niestety, 10 lat temu mieszkancy tego osiedla wypieli sie na MPEC i nie
    chcieli sieci cieplowniczej u siebie. No i teraz zgrzytaja zebami gdy
    zima...
    --
    zbigi i stopka zastepcza