    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciagnie ze szczelin podloga-sciana
    Date: Sun, 1 Jan 2012 17:25:39 +0100
    <jdld1v$nnv$1@usenet.news.interia.pl> <jdmd3r$mrv$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@y...googlegroups.com>
    <jdmved$9pl$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@p...googlegroups.com>
    <jdn3kp$lnc$1@inews.gazeta.pl> <jdptie$s2e$1@usenet.news.interia.pl>
    <jdq057$eo0$1@inews.gazeta.pl>

    news:jdq057$eo0$1@inews.gazeta.pl...

    > Tu ci musze przyznac racje - wobec braku akumulacyjnosci w kanadyjczykach
    > latem wskazane jest jakies, np gruntowy wymiennik ciepła, chłodzenie.
    > Ale ponieważ rozmawiamy o ogrzewaniu i to raczaej o wyborze miedzy betonem
    > komórkowym a porotermem - jak dla mnie wybór jest prosty: BK.

    Ja mieszkam tez w miesiacach kiedy sie niegrzeje, wiec dla mnie wybor tez
    jest prosty. :-)
    Swiadomie wybralem ceramike. Cale zycie mieszkam w ceramice, od starej
    kamienicy z cegly po dzisiejszy Porotherm.

    > chodzi mi o pewna wage argumentów -łatwo spieprzalny poroterm bedzie nas w
    > gotówce kosztował w ogrzewaniu jesli trafi sie ściana nieszczelna. A o
    > wadach innych to mozemy sobie pogdybać -ale w złotówkach to nie bradzo
    > bedzie je jak przeliczyć.

    Z tym nie ma co polemizowac. Kazda nawet najlepsza technologie mozna
    spierniczyc.
    Pisalem kiedys o Porothermie zdaje sie fix cos tam, oczywiscie drozszym.
    Sciany budowane na piane, zwana klejem do pustakow. Dwa walki z piany przy
    zewnetrznych krawedziach sciany. Pisalem o mozliwej konwekcji w takiej
    scianie, latwiejszym przewiewaniu przez wlasnie ew. niedorobki, bo sciana
    niemal nie posiada nawet poziomej spoiny. Jak wiatr wpadnie pod dachem, to
    wyleci przy podlodze dwie kondygnacje nizej (przesadzam oczywiscie), ale
    mnie wysmieli, bo pan z Wienerbergera powiedzial i byl w pantoflach z
    pistoletem do piany..

    Pozdro.. TK