  • Data: 2013-12-05 10:46:26
    Temat: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 5 grudnia 2013 10:28:21 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Dokładanie kolejnych cm styropianu przynosi pewnie jakieś oszczędności ale pewnie
    jest to równowartość flaszki rocznie. Ci co mają swoje domy w OZC moga zrobic
    odpowiednią symulację.

    Na pewno warto wiecej dolozyc do np. lepszych okien. Ja mam scian jakies 200m2,
    a okien w sumie z dachowymi ok 40-45m2. Sciany U juz nie pamietam ale 0,12
    moze? Daje to strate 24W *k. A okna U=1,3 pewnie srednio wyjda, strata
    = ~52-55W *k.

    I teraz np. dolozenie kolejnych 20cm styro zmniejszy U do jakichs pewnie
    (strzelam) 0,08, czyli zmniejszy strate do 16W *k czyli o 8W *k, a zmiana okien
    na trojszybowe z U = 0,8 zmniejszy strate do ~33W *k czyli az o ~20W *k - tj.
    2,5-3 x wiecej niz polepszenie parametrow sciany :) U mnie okna to najgorsze
    miejsce gdzie ucieka cieplo - niestety jak kupowalem w ~2008 to nie bylo
    odpowiednich lacznikow do wykuszy dla grubszych ram w ktore wlazlyby lepsze
    pakiety szybowe. Minelo ledwo 5 lat a teraz mozna w podobnej cenie kupic
    2 x cieplejsze okna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.