  • Data: 2013-12-05 13:20:34
    Temat: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 5 grudnia 2013 08:36:26 UTC+1 użytkownik Marcin W. napisał:
> [...]
    go-biura-antykorupcyjnego-zawiadomienie-o-podejrzeni
    u-popelnienia-przestepstwa

    > Czyli uważasz, że powinno się nakazać budowę domów tylko pasywnych? A jak kogoś na
    taki nie stać to ma zakaz budowania?

    > Już jak czytam ten tekst to widzę, że jaśnie Nam panujący ZSRE nakazuje aby za 6
    lat wszystkei nowe domy były pasywne, a budynki użyteczności publicznej już za 4
    lata! No to widać w jakie dziedziny gospodarki zainwestowali swoje pieniądze mędrcy z
    UE...

    > D***kracja...

    Pomimo że nie będę budował żadnego domu pomysł mi się podoba. Materiały izolacyjne
    składają się przede wszystkim z powietrza które niewiele kosztuje. Masowa produkcja
    materiałów izolacyjnych spowoduje spadek ich ceny. Jedna rzecz jaka musi się zmienić
    to świadomość ludzi że trzeba inaczej budować domy. W tej chwili w Polsce jest
    obowiązujący pogląd ze dom ma być ponadczasowy. Ma służyć wielu pokoleniom. A to
    bzdura. Dom ma wystarczyć do końca życia tego co go budował. Budowanie z materiałów
    lub z przeważającym udziałem materiałów izolacyjnych będzie tańsze. Oni niepotrzebnie
    czekają ileś tam lat na wprowadzenie przepisów o energooszczędnych czy wręcz
    pasywnych domach. Zmniejszenie zapotrzebowania na surowce energetyczne w skali Europy
    doprowadzi do obniżenia cen nośników energii i stworzy nowe miejsca pracy. Europie
    żeby mogła się rozwijać potrzebne są nowe miejsca pracy i ograniczenie importu
    surowców energetycznych. Pamiętam jak prawie wszyscy pluli na zakaz produkcji
    zwykłych żarówek. Ich wprowadzenie spowodowało że w systemie energetycznym Europy
    pojawiła się rezerwa o wielkości produkcji prądu przez Rumunię. Nastąpił rozwój
    alternatywnych do świetlówek źródeł światła. To dobrze zrobili że zakazali zwykłych
    żarówek czy źle zrobili? Po co czekać 50 lat aż ewolucyjnie a raczej ekonomicznie
    ludzie będą budowali energooszczędnie. To musi być rewolucja. Od jutra nie wolno
    budować jak nie jest energooszczędnie a w przeciągu pięciu lat wszystko ma być
    ocieplone. Według mnie to jedyny możliwy model dalszego rozwoju budownictwa.