    From: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Date: Sun, 8 Dec 2013 12:05:08 +0100

    news:f799758f-5478-43ce-91d0-dc449fc5f55c@googlegrou
    ps.com...
    W dniu czwartek, 5 grudnia 2013 16:53:31 UTC+1 użytkownik Przemek napisał:

    > Ano dziwi bo czasem to ze sie wyda troche wiecej pieniedzy ma poczatku
    > oznacza ze w dluzszym terminie sie wiecej zaoszczedzi.
    Teoretycznie tak ale piszemy w kontekście architektów.
    Oni raczej nie proponuja tego typu rozwiązań a wręcz przeciwnie.
    Ja zaryzykowałbym nawet stwierdzenie że dla większości architektów i
    projektantów pojęcia typu "mostek termiczny", "przyzwoite ocieplenie" itp są
    obce.

    Jesli chodzi o domki to musze przyznac ci racje ze w wiekszosci tak
    jest.Choc zwroc tez uwage na polskie realia ze chocby nie wiem jak
    projektant sie staral i rozrysowal nie wiadomo ile detali to wszystko potem
    wezmie w leb na budowie bo budowlancy spieprza albo wytworcy
    elementow/urzadzen... Ale znam przyklady z przemyslu gdzie inwestor dostal
    wyliczenia ze przy zastosowaniu drozszych urzadzen w perspektywie 25 lat
    urzadzenia drozsze zwracaly mu sie po 10 latach . Na co projektant dostal
    odpowiedz ze ma byc jak najtaniej bo prezes nie wie czy za rok tutaj jeszcze
    bedzie na stolku.