    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Date: Sun, 08 Dec 2013 12:14:04 +0100

    W dniu 2013-12-08 09:22, M. pisze:

    > Sam sobie zaprzeczyłeś.

    Gdzie zaprzeczylem? Twoim zdaniem piec lat temu cena ropy byla wysoka bo
    trudno ja bylo pozyskac, czy dlatego, ze popyt byl wyzszy?

    > Złoża ropy są różne. Te najtańsze (najłatwiejsze
    > do wydobycia) już prawie zużyliśmy. Teraz trzeba sięgać po ropę np. z
    > łupków, piasków bitumicznych, spod dna oceanu. Ta ropa MUSI kosztować DUŻO.
    >
    > Przykład: słyszałeś o ogromnych złożach w Brazylii (pod dnem oceanu)?
    > Ażeby wydobycie było opłacalne cena musi być powyżej 150$ za baryłkę.
    >
    > http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2527/od-miliarder
    a-do-zera-koniec-naftowego-eldorado-eike-batisty

    > Tutaj masz raport Goldman-Sachs na temat kosztów koncernów naftowych
    > http://www.docstoc.com/docs/153511391/Goldman-Sachs-
    ---Top-380-Global-oil-price-update

    > Tutaj trochę na temat przyszłości
    > http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2264/rewolucja-ro
    py-lupkowej-%E2%80%93-kolek-w-serce-%E2%80%98granic-
    wzrostu%E2%80%99

    Z Toba sie nie da rozmawiac normalnie. Nie potrafie rozmawiac w sposob
    "aby zagadac dyskutanta byle czym". Masz nas za idiotow, ze tak sie
    podpierasz tymi linkami? Juz jeden dales na poczatku od ktorego zaczela
    sie dyskusja. Nie bede czytal wszystkiego co podeslesz i pozniej
    odpowiadal na pytania z tresci. Ja swoja wiedze mam, a jak widze Ty
    swojego pogladu ciagle jeszcze nie.

    > Jest jeszcze na świecie trochę taniej ropy, więc jak popyt światowy
    > drastycznie spada, to cena może być niższa

    Jak popyt jest wiekszy to i cena jest wyzsza. Tak dzieje sie zawsze czy
    to dotyczy ropy czy jajek. A Ty piszesz, ze tania rope juz zuzylismy
    dajac za przyklad, ze piec lat temu kosztowala 140$, a teraz kiedy
    zapotrzebowanie spadlo to kosztuje znacznie mniej. Przeciez czarno na
    bialym widac, ze to fundamentalne prawo ekonomii.

    > Bo tej taniej już nie ma albo za chwilę nie będzie. Sam stwierdziłeś, że
    > ropa jest tylko w niektórych miejscach na świecie.

    Ale sam widzisz, ze jej cena sie waha i to znacznie. Nikt nie wie jaka
    bedzie sytacja na swiecie za pare lat. Nikt nie wie, czy nie odkryjemy
    nowych metod, czy kolejnych zloz ropy czy innych nosnikow energii.

    > Jakich pięćdziesięciu? 20 lat temu!

    Niech bedzie i 20. Nic to nie zmienia.

    > Wiadomo co się zdarzy, tylko nie wiadomo, czy dzisiejszy świat posypie
    > się za 10lat, czy za 20lat. Jesteśmy na plateau wydobycia ropy przy
    > stale zwiększającym się popycie.

    No dobra, ale chyba o ociepleniu bylo?

    Pozdro.. TK