    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ciepła, Francuska zima
    Date: Mon, 29 Nov 2021 21:43:21 +0100

    Pani Ewa napisała:

    > Jak ktoś sobie pali w kominku w leśniczówce w środku lasu, to nic mi
    > do tego (nie wiem, co na to zwierzęta).
    >
    > A dalecy sąsiedzi? Co z tego, że dalecy, kiedy jest ich tylu, że nawet
    > na spacer nie mam jak pójść. A bliski sąsiad pali tak, że często nawet
    > okna nie da się otworzyć.

    Współczuję. Też uważam, że w dużym mieście, w zabudowie segmentowej,
    kominki są bardzo niemądrym pomysłem.

    > Sorry, ale szlag mnie trafia z powodu tych kominków,

    Sąsiad zza płota ma kominek, zapali czasem od wielkiego dzwonu. Jak
    mówi, zawsze wcześniej sprawdza, czy nie ma alertu smogowego, bo wtedy
    się powstrzymuje. Ani trochę nie jest to dla mnie uciążliwe. Ja z kolei
    wcześniej raz do roku na św. Jana paliłem ognisko. A teraz nie wolno.
    Martwią mnie takie całkowite zakazy, bo niedługo dzieci nie będą wiedziały
    jak ogień wygląda. Bo skąd?

    > czy pieców węglowych.

    To już inna historia. W okolicach o przewadze zabudowy biednorodzinnej
    smród palonego na okrągło najpodlejszego węgla jest przytłaczający.
    Choć w zasadzie nie ma to uzasadnienia ekonomicznego -- to paliwo wcale
    nie jest tanie.

    Jarek

    --
    Pote wywodziył krótko a nie długo: "Wiedź-cie se, ze syćko płynie. Nie
    zstąpis dwa razy do tej samej wody". Wtoz ta wiy, co mioł na myśli? Wto