    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 2 Dec 2021 05:30:51 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ciepła, Francuska zima
    From: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 2 December 2021 at 11:06:55 UTC+1, Mateusz Viste wrote:

    > Tysiące to nie, ale zbliżamy się do setki.

    > 2 GW na opędzenie kraju to jakby niewiele. 2 tys. km, powiadasz?
    > Sprawdziłem na mapie - z Warszawy poleciałem 2 tys. km na południe.
    > Wylądowałem na środku morza śródziemnego. Przekroczyć przy tym musiałem
    > granice sześciu państw. A to i tak nic: kilka kroków dalej zaczyna
    > być ostro pod górkę, bo zaczyna się islam.

    > Wiele rzeczy "można", ale mało z tego wynika, bo człowiek dalej jest
    > człowiekiem. Twoje kilka paneli na dachu z umową na odbiór węgla zimą
    > nic w tym kontekście nie zmieni. :-)

> [...]
    Koszt utylizacji elektrowni atomowej to 10 mld $ a wartośc wyprodukowanej energii to
    też 10 mld $

    Koszty utylizacji likwidowanej elektrownii atomowej rosną o 100% co 5 lat
    a prąd drożał o 50%
    i dlatego bilanz się nie zamykał i Mimcer likwidują atomówki,
    bo nie znajda nikogo do ich utylizacji za 20-30-40-50 lat

    a teren ochronny , skazony, wokól zamkniętej elektrowni zajmie obszar jak Czernobylu,
    czyli 100 km x 100 km , wyłączone ze strefy życia na 1000 lat

    Hamerykanska elektrownia w Fukushimie, została oczyszczona po katastrofie, przez
    zrzucenie wszystkich materiałów promieniotwórczych, prętów do morza i skazili cale
    morze japonskie na 1000 lat i skrócili życie Japonczyków z regionu o 10 lat