  • Data: 2012-01-25 07:56:46
    Temat: Re: Ciepła chałupa, pompa, płyta... i temperatura
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Lisciasty napisał:
    > Mi się właśnie cholernie podoba prostota pompy i podłogówki, prosto z
    > pompy na rozdzielacz i wio, żadnych mieszaczy i innych hydraulicznych
    > kombinacji :> Chętnie pobawiłbym się buforem ale planując płytę, bufor
    > niestety nie będzie opłacalny, więc zostanie mi prymitywna instalacja
    > bez krzty finezji :>

    Nie... no masz rację i mnie też się podoba, tylko te 3-4 lata temu,
    kiedy przymierzałem się do budowy, ceny tegu ustrojstwa były jeszcze na
    poziomie ok 70 kzł i w związku z tym, że na łeb jeszcze nie upadłem :-),
    zastosowałem to, co uznałem za optymalne w moim konkretnym przypadku.

    Na pompę i teraz nie wiem, czy bym się zdecydował, bo....

    Mieszkam w górach i z pewnym zdumieniem odbieram doniesienia o braku
    zimy :-)...
    Nie lubię być aż tak uzależniony od dostaw np prądu - stąd mam źródła
    ciepła pochodzącego ze spalania tego, co jest pod ręką :-) - drewno i
    węgiel, który kupuję raz na rok.

    Zobaczymy jeszcze co tak naprawdę z tymi pompami będzie, może w
    przyszłości, kiedy będę budował drugi dom, to bym i pompę mógł rozważyć.

    Na dzień dzisiejszy interesująca dla mnie mogłaby być pompa powietrzna
    do grzania cwu latem, ale koszt powyżej 3 tys brutto za całość - sprzęt,
    osprzęt i kompleksowa usługa zainstalowania - jest dla mnie absolutnie
    poza granicą zdrowego rozsądku :-).

    Zaporą w przypadku PC tak do CO, jak i do CWU jest ciągle koszt inwestycji.

    pozdr
    Robert G.