  • Data: 2014-08-29 19:13:03
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-28 19:42, k...@g...com pisze:

    > W`Łodzi wodę z kranu można pic bez gotowania. Ma parametry dobrych
    > butelkowanych wód mineralnych. Tez ja trzeba w bojlerze co jakiś czas
    > gotować? W powojennej Polsce przypadki zachorowania wskutek kontaktu z
    > tą bakteria od legionów można policzyć na palcach jednej ręki. Znam
    > kogoś kto chorował bo miał kontakt z tą bakterią i się zaraził.
    > Zaraził się za granicą w bardzo ciepłym kraju. Krajowych źródeł
    > bakterii brak.

    Wodę z legionellą możesz pić bez obaw, bo nie przez układ pokarmowy
    dochodzi do zakażeń lecz przez układ oddechowy.
    Każda woda wodociągowa musi spełniać określone normy, a normy określają
    ile i jakich poszczególnych bakterii może się znajdować w określonej
    ilości wody. Tak więc woda wychodząca z wodociągów nie jest całkowicie
    jałowa, tak jak sugerujesz, lecz zawiera określoną ilość drobnoustrojów.
    Ponadto od jakiegoś czasu wymagane są w każdym nowobudowanym domu zawory
    antyskażeniowe. Niestety większość starszych budynków po prostu ich nie
    ma i woda skażona od jednego sąsiada może się cofnąć do sieci i skazić
    wodę dla innych sąsiadów.
    Dla legionelli najbardziej komfortowe warunki do rozwoju to ok. 40
    stopni Celsjusza. Problem z legionellą polega na tym, że właśnie
    większość ludzi grzeje wodę w zasobnikach do temperatury ok. 45-50
    stopni, a na dole tego zasobnika jest temperatura 35-40 stopni czyli
    najbardziej komfortowa dla legionelli. Do tego osady kamienia, niekiedy
    z rdzy to wymarzone, luksusowe mieszkanie dla legionelli.
    Powtarzam. Legionella nie jest groźna po wypiciu. Bardzo rzadko dochodzi
    do zakażeń drogą pokarmową, ale drogą oddechową potrafi zaatakować osoby
    o obniżonej odporności, zwłaszcza osoby starsze. Podczas prysznica
    legionella wraz z kropelkami rozpylonej wody jest wdychana do płuc.
    Lista chorób wywołanych legionellą jest dość długa, ale najczęściej
    dochodzi do nietypowego zapalenia płuc, którego nie da się leczyć
    tradycyjnymi metodami, jakimi leczy się zapalenia płuc, czyli
    antybiotykami z grupy penicylin. Jeżeli takie zapalenie nie zostanie
    prawidłowo zdiagnozowane lub osoba zbagatelizuje chorobę to w przypadku
    osób starszych nawet w 50% kończy się śmiercią.