  • Data: 2014-08-30 09:46:03
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-27 09:17, Ergie pisze:

    > No to słucham:. Mam np. dostępnych 10A. Jakim to magicznym sposobem
    > 300l zagrzeję w tym samym czasie co 150?

    Siejesz demagogię.
    Wytłumacz jakim to cudownym sposobem zagrzejesz szybciej dwa zasobniki
    po 150l od jednego zasobnika 300l?
    Co do grzania to widać, że prawa fizyki to dla ciebie coś całkowicie
    abstrakcyjnego, bo nie dopuszczasz do myśli faktu, że woda w zasobniku
    się uwarstwia, gdyż cieplejsza woda ma mniejszy ciężar właściwy i jest
    wypierana do góry. Oczywiście część ciepłej wody podlega mieszaniu, ale
    stanowcza większość nagrzanej wody zbiera się w górnej części zasobnika,
    kiedy na jego dnie znajduje się jeszcze całkiem zimna woda. Z tej
    ciepłej wody można już korzystać zanim cała objętość zbiornika się
    zagrzeje.
    Ponadto nie wiesz, że wielu producentów wewnątrz takich dużych bojlerów
    montuje elementy (podobne do odwróconego lejka) oraz przegrody, które
    mają za zadanie właśnie przetransportować tą ogrzaną wodę do góry bez
    mieszania i sprawić, że woda w takich zasobnikach nagrzewa się kolejnymi
    porcjami od góry do dołu. Ale takie elementy montuje się tylko w dużych
    zasobnikach warstwowych. Dzięki tym elementom w dużym zasobniku można o
    wiele wcześniej korzystać z ciepłej wody niż w przypadku mniejszego
    zasobnika, pozbawionego takich elementów.
    Ale żeby nie pierdolić takich głupot jak ty to trzeba wiedzieć o takich
    rzeczach i trzeba znać budowę tego typu zasobników, a ponadto znać prawa
    fizyki, o których ty po prostu nie masz najmniejszego pojęcia.
    Nie znasz, nie wiesz, a się wymądrzasz uważając każdego za idiotę.
    Dlatego dalszą naszą dyskusję uważam za bezsensowną, bo ty nie chcesz
    się dokształcić, bo uważasz siebie za najmądrzejszego i
    wszystkowiedzącego i nie dopuszczasz do myśli, że ktoś kto zajmuje się
    pewnymi sprawami zawodowo może mieć większą wiedzę od ciebie. Od ciebie,
    teoretyka bazującego na własnych błędnych wyobrażeniach, a nie na
    konkretnej wiedzy.

    > Po raz kolejny wychodzi z Ciebie kompletny teoretyk co się naoglądał
    > katalogów gdzie są bojlery o mocy "pierdylion" watów i grzejące
    > dowolną ilość ciepłej wody w kilka minut. Tym czasem w życiu jest
    > inaczej. Są pewne _ograniczenia_.

    ... i dlatego buduje się odpowiednie konstrukcje zasobników j.w. o
    których nie masz najmniejszego pojęcia.

    > O kto Ci każe napełniać wannę 2l na minutę??? Weź się w końcu za naukę
    > czytania ze zrozumieniem i odpowiadaj na temat a nie znowu dyskutujesz
    > z tezami których nikt nie postawił.

    To nie ja tylko ty stwierdziłeś, że 2l/min. wystarcza do wykąpania się.
    Jak widać nie dość, że piszesz pierdoły, nie umiesz czytać ze
    zrozumieniem to jeszcze przypisujesz innym swoje błędy.