    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Ciepła woda
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <lu17f7$dsc$1@node1.news.atman.pl> <1...@m...org>
    <lu3tn7$8cb$1@node1.news.atman.pl> <f...@m...org>
    <lu474a$ins$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Tue, 2 Sep 2014 13:51:08 +0200

    Tue, 2 Sep 2014 12:45:30 +0200, Ergie

    > Serio? W takim razie praktycznie każdy dom nie powinien przejść odbioru bo
    > instalacja nie _wymusza_ w żaden sposób że nie pójdę do kotłowni i nie
    > przekręcę regulatora - trzeba by ten regulator zaspawać :-)

    Serio. To że jest potencjometr na urządzeniu nic nie zmienia w przepisie.
    Jest, bo producent daje taką możliwość. Nikt nie zabrania zmniejszyć mocy o
    połowę na weekend jak się jedzie nad morze, by po powrocie podkręcić
    potencjometr i nie czekać na ogrzanie "od zera" trzech godzin a np. tylko
    godzinę. Dawanie takiej możliwości nie jest zabronione. Przepis jest jasny,
    w czasie pobierania wody, ma być na wyjściu min. 55sC i koniec.

    Porównując to do prawa drogowego. W nim też jest szereg przepisów -- np.
    dopuszczalna prędkość, linia ciągła, na którą najeżdżać nie wolno -- a
    jednak kierowcy jeżdżą, i wolniej, i szybciej, i najeżdżają na linie, ba,
    wyprzedzają na podwójnej ciągłej. Czyli co, producenci mają montować w
    osobókach kagańce aby nie jechać mniej niż dopuszzcalna prędkość, drogowcy
    stawiać ściany zamiast linii, żeby kierowcy się trzymali prawa?

    Prawo jest jasne, a co użytkownik lub instalator/dostawca z tym zrobi to
    już inna para kaloszy. Ale żeby w taki sposób, "bo można", podważać przepis
    stworzony w konkretnym celu tj. zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego
    użytkownikowi, to już kompletna masakra.

    > Jak w banku dostajesz "zapewnienie" kredytu to znaczy że jeśli _zechcesz_ to
    > go otrzymasz bo wszystkie warunki wstępne są spełnione. Tak samo z
    > instalacją ma być tak zrobiona byś miał możliwość jeśli zechcesz by z kranu
    > leciała woda o temperaturze 55 stopni, ale wcale nie _musisz_ z tej
    > możliwości korzystać non stop.

    Popełniasz błąd logiczny. Przepis mówi wprost, przeczytaj ponownie.
    NA UJĘCIU _powinno_ _być_ być 55-60sC. Tak samo jak w PoRD, masz prawne
    ograniczenie do 50/h to nie znaczy że nie możesz jechać wolniej.

    > 1. Czy jak pójdę do kotłowni i przekręcę termostat to czy złamię przepisy?

    Nie, bo przepis nie zabrania kręcenia termostatem. Nakazuje, jeśli się
    pobiera wodę z UJĘCIA, mieć tam 55-60sC.

    > 2. Dlaczego w ogóle dopuszczone są zasobniki z możliwością ustawienia
    > niższej temperatury? Skoro według Twojej interpretacji taka instalacja nie
    > _zapewnia_ warunku z tego przepisu a tylko daje możliwość jego spełnienia,
    > więc nie powinna zostać odebrana?

    Zdecydowanie zapewnia warunek wymagany w przepisach -- a co zrobi z tym
    jakiś mało rozumny człowiek, to już inna bajka i nad tym nie mam zamiaru
    się rozpływać.

    > Nie to nie jest paranoja. To jest naturalne, że człowiek pomija pewne mało
    > prawdopodobne zagrożenia dopóki go nie spotkają. Każdy wie, że opalanie
    > zwiększa ryzyko raka a i tak ludzie się opalają.

    Ja wiem -- potem mają pretensję do wszystkich, tylko nie do siebie. Więc
    ogólnie jest to paranoja, że ludzie koniecznie zawsze muszą być mądrzejsi,
    bo im się wydaje że nic ich złego nie spotka.

    --
    Pozdor Myjk