    From: "forestdumb" <...@...z>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co byście zrobili inaczej...
    Date: Sun, 8 Sep 2013 21:23:45 +0200

    ArekM wrote:
    > Witam!
    >
    > Zaczynam dokańczanie domu (teraz stan SSO). Pytanie dla tych, co
    > skonczyli budowe i zamieszkali:
    > Z perspektywy czasu - co byście zrobili inaczej?
    > Nie chodzi mi o wybór projektu, uzyte materiały do budowy (już po
    > ptakach) a bardziej o rozwiązania w temacie wszystkich instalacji /
    > wykończenia domu / wszelakich rozwiązań w pomieszczeniach użytkowych.

    Budowa rodziny ale:

    Chyba strych ciut wyzej o 1 porotherm (nie waliliby glowa w niektore belki),
    rury od wentylacji nad kuchenka i wentylacji rur kanalizacyjnych prosto w gore
    i przejscie przez dach tak by minimalnie pokazywac je na strychu (a tka rura
    dociagnieta jest tam gdzie wykonawca dal kominek na dachu).

    Moze kabele do zasilania rolet tam gdzie ich nie ma, zamkniecie sufitow na sam
    koniec bo jeszcze troche kabli by sie ukrylo... ogolnie kable niskonapieciowe
    sa prawie wszedzie (siec komputerowa, monitoring), dodatkowe peszle od kotlowni
    w dol na ogrod (jest jeden ale pozaginany i juz za malo miejsca zostalo -
    ciagna swiatlowod po osiedlu). Po prostu myśl... pod kaflami nawet duze rury na
    GWC jabys kiedys chcial dodac? Rurki do wprowadzenia roznych mediow jak CTV,
    swiatlowod... (te malo zagiec). Duzo by wymieniac... dodaj przycisk do garazu /
    bramy wjazdowej. Alarm wszedzie YTDY wiadomo 6/8 zyl. Ogolnie duzo pomagalem i
    myslalem za inwestora bo ten nie wie co mozna miec i czego potrzba, duzo
    fajnych bajerow robisz niskim kosztem... bedzie np zmaek szyfrowy do wejscia do
    domu (wiec kabelki dodatkowe). Do podlogowki na caly dom - ciut wiecej miejsca
    (1 cegla dodatkowo) na wysokosc pietra by sie nie palowac "jak to wcisnac".
    Syrodur w garazu. Wiecej porad odplatnie :P