    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co do kosztów wykonania
    Date: Mon, 2 Mar 2009 12:31:18 +0100
    <go82lj$64b$1@nemesis.news.neostrada.pl> <go87v8$uvh$1@news.onet.pl>
    <go8ne4$i8b$1@atlantis.news.neostrada.pl> <go8oqj$kv5$1@news.onet.pl>
    <gobkv3$8pm$1@achot.icm.edu.pl> <godqne$970$1@inews.gazeta.pl>
    <gods1c$d3i$1@opal.futuro.pl> <r3ccvupof2ax.oo3k946f1z4v$.dlg@40tude.net>
    <goeaf6$p82$1@inews.gazeta.pl> <gof26n$f35$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gof4eo$og8$1@inews.gazeta.pl> <gof75h$7ui$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gofa2o$7b7$1@inews.gazeta.pl> <gog5oh$23u$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gog9gg$cfq$1@news.onet.pl> <18ciovqmmp7t7$.1gb99bfwzjewb.dlg@40tude.net>
    <gogf5m$1im$1@news.onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Mar 2009 12:16:05 +0100, kris napisał(a):

    (...)
    > 50zł, a tak było. Robił to pewnie max 3godz, w miedzyczasie wypiłem z nim
    > kawę i piwo jeszcze. A mogłem to zlecicć FIRMIE i robił by to ten sam
    > Zbyszek. Ja szefowi firmy musiałbym jednak zapłacić min. 300zł a Zbyszek
    > dostałby za to 27zł(9zł/h).

    Szczerze, to naprawde ciezko mi uwierzyc ze ktos kto ma fach w ręku pracuje
    za 9 zł/h. Wychodzi na to, że zarobki w Warszawie nie są zawyżone o 30% ale
    conajmniej o 130%.

    > W poście z dzisiejszego dnioa dotyczącym remontu pokoju żartujesz sobie z
    > 80zł dniówki. Ale zauważ ze autor postu miał wyceny od 3tys. do 10tys.
    > Pewnie zaraz odezwie się larum ze 3000zł nikt tego dobrze nie zrobi. ale
    > skoro taka wycena była to ktos jest gotowy podjąć sie tej pracy.

    Bardzo mocno w to wątpię. Wyceny daje się różne. Ja daje realne, dlatego że
    nie lubie potem użerać się z ludźmi. Mógłbym dawać o 50% niższe a potem
    wymyślać dodatkowe prace. Na swoje tak czy inaczej bym wyszedł. Jeżeli
    jakaś praca jest warta między 5 a 7 tysięcy, to nikt jej nie wykona za 2,5
    tysiąca, to jest jasne. Ale może przecież dać ofertę rzędu 2,5 tysiąca i
    będzie błyszczał na tle innych ofert, dopóki nie przyjdzie do końcowego
    rozliczenia. Nie mówię, że jest to reguła i że wszyscy tak robią, może ktoś
    rzeczywiście wykona pracę po niskiej stawce i zrobi to dobrze (znam takie
    przypadki, czemu nie), ale dawanie niskiej ceny na zachętę jest powszechną
    praktyką. Naprawde jest bardzo wąskie pole manewru w sytuacji kiedy o
    dostaniu danego zlecenia w 100% decyduje cena, a nie fachowość, referencje,
    doświadczenie, cokolwiek innego.

    (...)
    > przechodzą. Druga sprawa: zakupy materiału- właściciele FIRM twierdzą że jak
    > oni materiał kupia inwestorowi to bedzie taniej bo maja znizki rabaty itp.
    > G...o prawda. Np Ty w wycenie zawyżyłes koszty materiału o ok 30% co Tobie
    > wytknełem.I gdzie te korzyści ze współpracy z FIRMĄ?.

    Podałem Ci ceny z Castoramy, bo tam dokonuje większości zakupów. Pare razy
    już usłyszałem, że czemu kupuje w hurtowni, skoro moge tam mieć układzik i
    na paragonie wpiszą mi dowolną kwotę. W sumie uzasadnione obawy, bo w
    istocie mogłoby tak sie zdarzyć i pewnie wiele osób tak robi. Z hurtowni
    moge załatwić wyposażenie łazienki 35% taniej od cen w katalogu, ale
    wszystkie inne rzeczy kupuje tam gdzie mam bliżej.

    --
    best regards,
    scream