  • Data: 2017-12-30 20:53:53
    Temat: Re: Co jest lepsze w grzaniu?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty pisze:

    > To jest taki ło:
    >
    > http://www.ogrzewanie.pl/regulator-temperatury-aurat
    on-3000-dual-sensor-przewodowy.html

    Mój podobny, choć wygląda bardziej "profesjonalnie", więcej tajemniczych
    cyferek. Ale kosztował chyba niewiele więcej.

    > Mierzy temperaturę powietrza na wysokości około 1,5m. Ma też opcję
    > mierzenia temp podłogi (nawet zakopałem czujnik) ale póki co nie korzystam.
    > Jak wywącha, że jest chłodniej niż powinno, to robi PSTRYK i zamyka
    > przekaźnik, a tenże przekaźnik puszcza napięcie na przekaźnik w pompie
    > ciepła i pompa zaczyna bulgotać. Ot i wszystko.

    Wszystko? Pytanie, co dalej. Czy czeka aż wyniucha temperaturę wyższą
    niż założona, czy też każe tej pompie kręcić się przez określony czas,
    przydając domostwu określony kwant energii. Ten kwant mógłby sobie
    zresztą wyliczyć badając przebieg logarytmicznej krzywej spadku
    temperatury w okresie minionym.

    > A nie lepiej uskutecznić regulator pogodowy z czujnikiem zewnętrznym? :>

    Jak już człowiek ma takie hobby, to nie ufa temu, co wtłoczyli w te
    wszystkie regulatory pogodowe. U mnie pewnie by się nie obeszło bez
    ciągania danych z komputerów modelujących pogodę. Wymodelowanie całej
    termiki budynku przez wzięcie szczegółowych pomiarów i nastaw pieca
    z ostatniego roku, to rzecz oczywista. Bez tego, to ja już wolę
    modelowanie w moich kościach.

    --
    Jarek