  • Data: 2017-12-30 22:58:25
    Temat: Re: Co jest lepsze w grzaniu?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Irek.N. napisał:

    > Prędzej moc nowoczesnych grzejników poszła w górę (wraz ze zmianą
    > konstrukcji), a dodatkowo zmniejszyła się temperatura czynnika
    > (kaloryferów zatem też), dlatego efekt zaczernienia ścian zniknął
    > praktycznie.

    Tego właśnie dotyczyła moja uwaga -- kiedyś kaloryfery były wściekle
    gorące, co nie zawsze przeładało się na właściwą temperature w pokoju
    (za to można było ją osiągnąć przy użyciu wentylatora, o czym wcześniej
    wspomniałem).

    > Zauważ też, że współczesne grzejniki nie starają się pchać powietrza
    > do góry - po ścianie, tylko łagodnie kierują go na pomieszczenie.
    > Górne lamelki kaloryferów są zakrzywione w kierunku pomieszczeń.

    Zauważyłem, że współcześni projektanci grzejników myśla i starają się
    panować nad przepływem powietrza. Wcześniej wszystko było dziełem
    przypadku.

    > ps. ociepliłem w tym roku budynek. Teraz jest dosyć zabawnie, bo
    > wszyscy (w budynku) mówili że kaloryfery zimne, kręcili regulatorami
    > i pytali kiedy włączę piec. Tymczasem piec sobie pyrkał na niskich
    > parametrach, kaloryfery wydały się nieczynne, ale w pokojach było
    > ciepło. Przekonywałem pokazując kamerą termowizyjną że kaloryfery
    > jednak działały. Jajca jak berety :)

    Ale obieg jest wymuszony pompą? Bo to częsty przypadek, że po ociepleniu
    budynku nie widać spodziewanych oszczędności na ogrzewaniu. Bowiem stara
    instalacja grawitacyjna działa powyżej pewnej temperatuty, albo wcale.
    Próba ustawienia na "ledwie ciepłe" skutkuje tym, że grzeje tylko część
    kaloryferów.

    --
    Jarek