  • Data: 2017-12-30 22:42:09
    Temat: Re: Co jest lepsze w grzaniu?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A także były widoczne na ścianach starych mieszkań smugi kurzu biegnące
    > w górę od grzejników. Widomy ślad jak gorące (i brudne) powietrze
    > zapindala do góry. Teraz tego już nie ma, ani wjuchających firanek, ani
    > osmalonych ścian przy kaloryferach. Znak, że radiacja zwiększyła swój
    > udział w grzaniu wobec konwekcji.

    Prędzej moc nowoczesnych grzejników poszła w górę (wraz ze zmianą
    konstrukcji), a dodatkowo zmniejszyła się temperatura czynnika
    (kaloryferów zatem też), dlatego efekt zaczernienia ścian zniknął
    praktycznie.
    Zauważ też, że współczesne grzejniki nie starają się pchać powietrza do
    góry - po ścianie, tylko łagodnie kierują go na pomieszczenie. Górne
    lamelki kaloryferów są zakrzywione w kierunku pomieszczeń.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. ociepliłem w tym roku budynek. Teraz jest dosyć zabawnie, bo wszyscy
    (w budynku) mówili że kaloryfery zimne, kręcili regulatorami i pytali
    kiedy włączę piec. Tymczasem piec sobie pyrkał na niskich parametrach,
    kaloryfery wydały się nieczynne, ale w pokojach było ciepło.
    Przekonywałem pokazując kamerą termowizyjną że kaloryfery jednak
    działały. Jajca jak berety :)