eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCo marketing robi z mozguRe: Co marketing robi z mozgu
  • Data: 2013-04-19 10:13:14
    Temat: Re: Co marketing robi z mozgu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:517033a2$0$1260$6...@n...neostrada
    .pl...

    >> Naczytał się gdzieś że ogrzewanie jest najbardziej oszczędne gdy kocioł
    >> grzeje non stop a nie włącza się i wyłącza (nie zauważył że dotyczy to
    >> kotłów które coś _spalają_)

    > Pisałem Ci już wcześniej o tym, że kiedy grzejniki są ciepłe to odczuwamy
    > komfort cieplny przy niższej temperaturze powietrza, niż gdybyśmy grzali
    > pomieszczenia z przerwami. Tak więc nie śmiej się z tego, bo tu choć
    > oszczędności będą niewielkie to jednak jakieś będą.

    Oczywiście że będą, ale wydatek początkowy jest dwukrotnie większy, więc to
    się nigdy nie zwróci.

    > Czasami o takiej decyzji może decydować niższy koszt zakupu 2 urządzeń o
    > mniejszej mocy niż jednego o mocy wyższej.
    > Dla przykładu dokładnie z takiego powodu niedługo będę robił właśnie taką
    > instalację, gdzie zamiast jednego kotła 50kW, będą zamontowane dwa kotły
    > po 28kW. Rozwiąznie z dwoma kotłami będzie tańsze o ok. 2 tys. zł.
    > (różnica ceny samych kotłów z uwzględnieniem dodatkowego osprzętu w
    > przypadku 2 kotłów i kominów). Co prawda w tym przypadku chodzi o kotły
    > gazowe, ale możliwe, że i w przypadku kotłów elektrycznych także może być
    > podobnie.

    Kotły elektryczne kosztują prawie tyle samo niezależnie od mocy. Różnica
    jest poniżej 10%.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1