    From: "Tornad" <w...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co o tym myślicie?
    Date: Thu, 06 Oct 2011 09:31:32 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    news:2ca0.000001ac.4e8cc75f@newsgate.onet.pl...

> [...]
    budowlanej

    szczelna

    ostroznosc.

    > miło cie czytać :-) Aczkolwiek dla współczesnych tynkow cienkowarstwowych na
    polozonych styropianie niewiele to wnosi - bo przeciez raczej nie wrócimy do
    tynków wapiennych. Takie czasy.

    > b.
    Oczywiscie. Ja mialem na mysli np stare kamienice krakowskie, ktorych elewacji
    ze wzgledow ochrony zabytkow raczej sie styropianem nie traktuje. Chociaz moj
    blok juz ocieplono 10 cm grubosci styro. Ten cienkowarstwowy tynk zbrojony
    siatka to oczywiscie inna para kaloszy i nawet gdyby on byl dla wody
    przepuszczalny to nic zlego sie nie podzieje a i ew. straty ciepla na
    odparowanie wody z niego po deszczu nie bylyby jakies znaczace.
    No ale kominow o ktorych wspomnialem w sasiednim liscie jeszcze sie styro nie
    izoluje.
    Przy okazji wqrwia mnie fakt, ze przez najblizsze chyba 10 lat bedziemy
    splacac koszty ocieplenia tego bloku a rachunki za cieplo pozostaly na
    poziomie z przed ocieplenia. A ostanio, nie duzo bo tylko o kilkadziesiat
    zlotych znowu wzrosly oplaty spoldzielcze. Ponad polowa mojej emerytury idzie
    na oplaty mieszkania. A jeszcze strasza wprowadzeniem podatku katastsrajnego
    czy jakos tam tak, ze w sumie nie wiem czy wyrobie...
    Pzdr.
    Tornad