  • Data: 2013-06-11 13:23:25
    Temat: Re: Co sądzicie o pompach ciepła do...
    Od: "t-1" <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >I chodzi o to o czym piszesz. Czy wymiana taniego czynnika umożliwi
    >działanie pompy do ->5 na przykład.

    Nie jestem specjalistą od klimatyzacji.
    Widziałem ogłoszenie sprzedawcy chińskich pomp ciepła powietrze woda (nie
    basenowych lecz CO) gdzie pisał otakiej zamianie i uzyskaniu temperatur
    wydajnej pracy do -15 stopni na zewnątrz.
    Czy to dolne źródło o dodatnich temperaturach jest wydajne?
    Bo piwnicę to sobie tylko zamrozisz a w mieszkaniu będzie dalej zimno.
    Trochę teorii na temat zmiany czynnika jest tu:
    http://fluid.itcmp.pwr.wroc.pl/~zajaczkowski/files/a
    -501-16-pl.pdf