  • Data: 2022-03-18 08:09:57
    Temat: Re: Co sensownego dać pod blachę na rąbek na dachu?
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-03-16 o 18:28, Cavallino pisze:
    > Pacjent - domek letniskowy z antresolą pod połową dachu i wysokim
    > sufitem na reszcie pomieszczenia, skośny dach.
    >
    > Blacha jak wiadomo ma swoje minusy, mocno się nagrzewa i hałasuje.
    Skoro dopiero robisz to dlaczego nie papa czy gont? nie będzie chociaż
    hałasować.
    bo nagrzewać to się będą wszystkie.

    > Nie chciałbym później wydawać kokosów na klimę i chłodzenie całości.
    skoro ma wysoki szczyt to zrobić kratki w ścianach szczytowych z
    żaluzjami zdalnie otwierane.

    > Wykonawca chciałby dać na krokwie płyty osb i na to dopiero blachę, ale
    > ja się zastanawiam czy to ma sens.
    Płyty czy deski i tak musisz dać pod 'miękkie' pokrycia.

    > Czytałem gdzieś o jakichś płytach styropianowych które można dać wprost
    > na krokwie.
    > To powinno lepiej złagodzić w/w minusy blachy.
    >
    > Miał ktoś z tym do czynienia?
    > Jeśli nie - to co innego byłoby lepsze, ale nie dmuchało kosztów?
    teraz to chyba już nie ma takich, wszystko podrożało.

    --
    Janusz