    Subject: Re: Co tutaj nie zadziałało?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <n39iah$rta$1@dont-email.me> <n39qrs$u8l$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <b...@g...com>
    <e...@g...com>
    <d...@g...com>
    <565ac82e$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <n3h5ii$m92$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <f...@g...com>
    <9...@g...com>
    <3...@g...com>
    <b...@g...com>
    <e...@g...com>
    <565dac70$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 1 Dec 2015 18:33:26 +0100

    W dniu 2015-12-01 o 17:27, Budyń pisze:
> [...]
    woli - powiedzmy ze jest z pomorza zawsze marzył o różowej kostce, tam to nawet
    pasowało. No i w górach taki se zrobi. A ze błąd zrozumie pozniej to juz nie
    poradzisz.
    > No i co z tego? Wazne jest czy psuje harmonię. Wsród sobie podobnych nie bedzie
    psuł, a wśród góralskich chat -owszem.

    Ale takich domów wiele znajdziesz w górach zarówno polskich jak i za
    granicą?
    http://www.ekspertbudowlany.pl/artykul/id3276,nietyp
    owy-dom-w-gorach
    Dlaczego usilnie chcesz zmusić ludzi do budownictwa drogiego,
    energochłonnego i staroświeckiego.
    Twoje podejście jest nie tylko konserwatywne, ale wręcz totalnie
    zacofane jak w tym sarkazmie: "Pradziod łoroł, dziad łoroł, łojciec
    łoroł, jo żem łoroł i ty synu tyż bedziesz łoroł".
    Człowieku! Świat idzie do przodu z postępem. Zmieniają się technologie,
    zmienia się architektura, zmieniają się upodobania.
    Narzucanie ludziom jak mają budować tylko i wyłącznie uwstecznia.

    Oczywiście czym innym są perełki typu Regle w Zakopanem, gdzie obszar
    jest pod specjalną ochroną i byłoby profanacją zmiana architektury, ale
    my nie dyskutujemy o takich miejscach, lecz dyskutujemy o normalnych,
    nowo budowanych osiedlach mieszkalnych, gdzie priorytetem jest ergonomia
    i funkcjonalność. Sam z resztą pobudowałeś brzydką szopkę. Dlaczego
    bronisz się przed budownictwem ładniejszym od Twojego, które może ktoś
    wybudować obok Twojej szopki? Czy tylko tylko dlatego, że Twoja szopka w
    sąsiedztwie ładnych domów, jeszcze bardziej będzie przypominać szopkę? :)

    > No ładny. I o czym ma swiadczyc? Ze pasuje do okolicy? Nie wiem - nie dałes
    stosownej fotki. Wiec jak wyżej.

    Ale jaki masz problem, aby ktoś postawił taki dom obok Twojej szopki?
    Boisz się, że będzie zbyt ładny? A może, że ludzie zaczną takie ładne
    stawiać i Twój pozostanie jedynym, wstrętnym w okolicy? :)

    > Otóż to - on ma sie kierowac SWOIM gustem, a takze zasadami obowiazujacymi
    urbanistów.

    Wybacz, ale ja wolałbym mieszkać w domu, który się mnie podoba, a nie
    jakiemuś urzędnikowi czy sąsiadom.

    > kwestionowales obowiazek posiadania wody, co dalej - nie wnikałem. Prąd?
    Wentylacja?

    Oczywiście, że kwestionuję, bo powinienem mieć wybór jak chcę mieszkać i
    jak żyć.
    Nie kwestionuję natomiast narzuconych ram co do tego jak ma być wykonana
    instalacja wodna, wentylacyjna, a zwłaszcza elektryczna.

    > no wiec ty masz wypaczone pojecie o pracy urbanisty. On sobie moze wymyslic zielone
    dachy pod warunkiem ze pasują do otoczenia - czyli np na całkiem nowym osiedlu.
    > Na istniejacym napisze: czarne, czerwone lub zielone. Bo takie będą urbanistycznie
    pasowac do ISTNIEJACEJ zabudowy. A żółty nie przejdzie -i własnie o to chodzi (mimo
    ze bywają żółte dachy np w czechach dosc popularne)

    Jasny dach to lepsze zabezpieczenie przed zbytnim nagrzewaniem domu.
    Dlaczego jakiś urzędas ma decydować, że muszę zrobić dach czarny, który
    nagrzewa dom niemiłosiernie?
    Może za jakiś czas inni docenią takie żółte dachy i z czasem wszystkie
    okoliczne zostaną zmienione właśnie na taki kolor.