  • Data: 2020-08-12 17:23:45
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.08.2020 o 15:52, budynPL pisze:

    > nie piję w piątki, posty a w sierpniu to różnie, w tym nie piję. Sierpień dlatego
    że KK sobie tak wymyślił jako łączność z inicjatywami przeci-uzależnieniowymi, w
    ogóle nie dyskutuję z terminem.
    > Posty wstępnie sa motywowane religijnie np w przeciwieństwie do zwykłego
    odchudzania się. O warstwie religijnej to nie wiem czy mam pisać, bo co dla
    niewierzącego moze znaczyć modlitwa?
    > Tak jakos bardzo w skrócie: one są potrzebne mnie nie Bogu (ćwiczenie własnej
    woli).
    > A wyćwiczona wola pozwala robić to co każe rozum a nie np. żądze / chciwość.
    > Ale też specjalistą od postów nie jestem, to akurat muszę sobie jeszcze
    > przemyśleć/przemodlić, poprosze o inny zestaw pytań :-)

    Ok, nie skojarzyłam, że to związane z Kościołem.

    Resztę można wyguglać:

    "Tak już jest od 1984 roku, kiedy to Konferencja Episkopatu Polski
    ogłosiła*SIERPIEŃ - miesiącem trzeźwości Narodu*(miesiącem abstynencji).
    Sierpień, ponieważ to miesiąc wielkich Maryjnych uroczystości i
    doniosłych Narodowych rocznic. Sierpień - to w naszej historii
    współczesnej - miesiąc przebudzenia Narodowego. Powstanie Solidarności.
    Nam dzisiaj idzie o budzenie sumień Polaków. Alkoholizm poniewiera
    ludzką godność."

    Ewa